L'Ajuntament de València convoca un minut de silenci este divendres pel 20º aniversari de l'accident de metro

Archivo - Arxiu - AVM3J
GVA - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: miércoles, 1 julio 2026 16:04

   VALÈNCIA, 1 Jul. (EUROPA PRESS) -

   L'Ajuntament de València ha convocat un minut de silenci este divendres 3 de juliol a les 12.00 hores en les portes dels edificis municipals de la ciutat amb motiu del 20º aniversari de l'accident de la Línia 1 de Metrovalencia que el 2006 va costar la vida a 43 persones i va deixar 47 ferides.

   Així ho arreplega una resolució d'Alcaldia, datada este dimecres i signada per l'alcaldessa, María José Catalá, que també ordena que durant la jornada del divendres les banderes onejaran a mitja asta en tots els edificis municipals, "en homenatge i com a mostra de reconeixement de les víctimes del terrible accident".

   Precisament, este dimarts, la pròpia Catalá, en declaracions als mitjans, va avançar que l'Ajuntament valorava celebrar un minut de silenci el divendres com a acte de "reconeixement, homenatge i record" a les víctimes de l'accident del metre.

   "A nivell institucional, estem valorant durant este dia un minut de silenci recordatori, organitzar d'alguna manera este acte de reconeixement, d'homenatge i de record a les víctimes mortes en este terrible accident", va assenyalar.

   Qüestionada per si l'Ajuntament té previst organitzar algun acte o participar en algun ja convocat este divendres per l'aniversari de l'accident, Catalá va explicar que s'han posat en contacte "des de fa setmanes" amb l'associació de víctimes i esta els va transmetre que el monument d'homenatge als morts i ferits en la tragèdia estava "en una situació molt deteriorada".

   En este monument, que consta de 43 rellotges pels 43 morts, les esferes "estaven molt deteriorades", per la qual cosa l'Ajuntament ha realitzat "un treball exprés per a recuperar-ho i rehabilitar-ho", va ressaltar. "Durant esta setmana s'estan retirant les esferes i anem a intentar arribar a temps perquè s'establisquen amb absoluta normalitat i perquè el dia 3 estiga en les millors condicions", va sostenir.

   I va subratllar: "Portem setmanes treballant amb l'associació, hem donat este primer pas i, a més, hem atès altres suggeriments que ens feien entorn d'este monument". A més, ha insistit en la seua voluntat d'"atendre com Ajuntament" les reivindicacions de les víctimes, que ja han fet "amb diligència" quant al monument.

   El sinistre va ocórrer passades les 13.10 hores del 3 de juliol del 2006 en la Línia 1 de Metrovalencia, en el tram entre Plaça d'Espanya i Jesús, en una corba del trajecte en el qual va descarrilar una de les dos unitats, la UTA 3736, que va ser arrossegant-se per les vies. Les llunes del comboi es van desprendre i els passatgers van eixir pels buits oberts.

   Com a conseqüència, van morir 43 persones, inclosos el maquinista i la interventora, i van resultar ferits 47 passatgers, 38 amb necessitat de tractament mèdic o quirúrgic. La velocitat en este tram no havia d'excedir dels 40 km/h, encara que el tren circulava a 80, sense que el conductor activara el fre d'emergència en la unitat.

Contador

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press