JOSÉ CUÉLLAR/CORTS VALENCIANES - Archivo
VALÈNCIA, 28 Jul. (EUROPA PRESS) -
El portaveu d'Infraestructures del Grup Popular a Les Corts, Joserra González de Zárate, ha reclamat que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX) catalogue com a "prioritàries i urgents" les obres en lleres i barrancs.
El representant 'popular' considera que no fer-ho així és "indignant" i ha subratllat la importància d'esta acció "per a evitar futures tragèdies com la dana del 29 d'octubre en tota la Comunitat Valenciana". Per això, ha exigit "que es destinen els fons necessaris i la inversió que ens mereixem tots els valencians".
El diputat ha recordat que "el perill de desbordament es dona en tot el territori" per això "és absolutament necessari que s'executen inversions en les tres províncies" i ha fet especial recalcament en què "el pla d'actuació de la CHX no pot limitar-se únicament a reparar les infraestructures danyades, sinó que ha de netejar lleres, instal·lar eines de mesurament i construir preses".
González de Zárate ha remarcat que "comptar amb un Sistema d'Alerta Primerenca que funcione de debò pot ajudar a salvar vides i evitar danys personals, no obstant això, seguim sense notícies de la CHX en este sentit".
"Mentre el Consell treballa a marxes forçades realitzant actuacions de reparació i millora per a la reconstrucció i a ple pulmó després de no rebre ajudes de l'Estat, el Govern només pretén executar enguany 1,5 milions d'euros dels 500 que va sol·licitar la Generalitat para tota la Comunitat Valenciana".
El diputat popular ha subratllat, en un comunicat, la inversió de 150 milions d'euros prevista per la Generalitat Valenciana per a "crear una gran infraestructura verda en l'antiga llera del Turia i a L'Horta Sud que connecte espais naturals i actue com a defensa i escut davant de possibles inundacions".