Robles espera que Catalá torne de vacances "amb ganes de solucionar els vertaders problemes de València"

La portaveu de Compromís lamenta que el curs polític comence "amb el tancament de l'Oficina pel Dret a l'Habitatge"

Archivo - Arxiu - La portaveu de Compromís en l'Ajuntament de València, Papi Robles, en una imatge d'arxiu.
COMPROMÍS - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 1 septiembre 2025 18:33

   VALÈNCIA, 1 Sep. (EUROPA PRESS) -

   El grup de Compromís en l'Ajuntament de València ha indicat este dilluns que espera que l'alcaldessa de la ciutat, María José Catalá (PP), torne de les vacances "amb ganes de solucionar els vertaders problemes" de la capital valenciana, "començant pel més important, el de l'habitatge".

    Així ho ha assenyalat, en un comunicat, la portaveu de Compromís en el consistori, Papi Robles, que ha lamentat que el govern de Catalá, format per PP i Vox, inicie el curs polític amb "el tancament de l'Oficina pel Dret a l'Habitatge".

    Robles ha afirmat que esta és "una mala notícia per als valencians" que "desgraciadament indica que Catalá seguirà treballant per a beneficiar als especuladors i desproteger a les persones més febles de la ciutat".

   Compromís per València ha celebrat este dilluns, 1 de setembre, una jornada de treball del grup municipal per a planificar les línies estratègiques de la formació amb vista a la segona part de l'actual mandat.

    Papi Robles s'ha mostrat "molt crítica" amb la gestió de l'equip de María José Catalá i ha assegurat que el vist en el mig mandat que ha transcorregut "és un govern instal·lat en la inacció i en les polèmiques que ha deixat de protegir i millorar la vida a València".

    "Desitgem que torne de les vacances amb ganes de solucionar els vertaders problemes de València, començant pel més important, el de l'habitatge", ha insistit la representant de Compromís.

   Robles ha assegurat que l'accés a l'habitatge "és cada vegada més complicat, amb lloguers desorbitats". "No hi ha dia que en els mitjans no aparega la barbaritat de preus que patim, tant per al lloguer com per a l'adquisició d'un habitatge. I mentre, ens trobem amb un govern municipal que es nega a topar preus i que ha renunciat a ingressar milions amb la taxa turística", ha exposat.

   La portaveu de Compromís ha criticat que "en plena crisi d'habitatge, el PP i Vox han decidit eliminar l'Oficina pel Dret a l'Habitatge". "No estem davant d'una simple retallada, sinó davant d'un atac planificat i deliberat al dret a l'habitatge. Un atac masclista, classista i racista, perquè les principals víctimes són les dones, les mares soles, les migrants i els xiquets", ha manifestat.

   Compromís ha assenyalat que segons l'últim informe d'aquest oficina, "el 66,6% de les responsables familiars ateses eren dones, més de la meitat migrants; el 86% de les famílies monoparentals eren mares soles amb menors; i el 65% de les llars ateses tenien xiquets".

    A més, ha afegit este grup municipal, "el 70% eren famílies inquilines amb ingressos inferiors a 1.100 euro mensuals, mentre que bancs i fons d'inversió acumulaven el 57% dels conflictes residencials".

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press