ALACANT, 31 Jul. (EUROPA PRESS) -
La Conselleria de Sanitat ha informat este dijous que la zona bàsica de salut de Torrevella explicarà, des de la primera setmana d'agost, amb un nou punt d'atenció continuada (PAC) en el centre de salut L'Acequión, que se sumarà al que ja està operatiu en el de la Lloma, per a "descongestionar" este últim espai i les urgències hospitalàries.
Este nou dispositiu assistencial permetrà que, "per primera vegada", esta ciutat "compte amb dos punts d'urgències extrahospitalarias, reforçant la capacitat del sistema sanitari per a atendre a la ciutadania en horari no habitual", segons ha assenyalat la Generalitat en un comunicat.
La zona bàsica de salut de Torrevella disposa de cinc centres de salut, com són els de La Lloma, Acequión, La Mata, Patricio Pérez i Sant Luis i, fins a este moment, comptava amb un PAC en el primer d'ells.
La Conselleria ha considerat que, "davant de l'increment poblacional en els últims anys, és necessari adequar els recursos a la nova situació sanitària i, per això, es dota al municipi amb un nou PAC".
Així, el PAC de l'Acequión tindrà un horari d'atenció continuada de dilluns a divendres, de 15.00 a 08.00 hores de l'endemà, i els dissabtes, diumenges i festius dispensarà atenció durant les 24 hores.
Esta mesura té com a objectiu "descongestionar les urgències hospitalàries i el PAC del centre de salut La Lloma, que atén una mitjana de 230 pacients al dia, amb pics de fins a 340 pacients, millorar els temps de resposta i optimitzar els recursos del sistema de salut d'este departament".
A més, esta nova organització representa, segons Sanitat, "un pas fonamental en la zonificació de les urgències a Torrevella, doncs permetrà una distribució més eficient i equitativa de l'atenció continuada en el municipi".