VALÈNCIA 12 Mar. (EUROPA PRESS) -
CCOO PV ha exigit hui al Consell que "no utilitze l'endeutament com a excusa per reduir les partides en despesa social i polítiques d'ocupació", i ha reclamat que, "per contra, impulse les mesures de protecció social i d'inversió pública necessàries per a fer front a la caiguda del consum i l'alarmant taxa d'ocupació amb més de mig milió aturats" a la Comunitat, segons ha informat el sindicat en un comunicat.
El deute de la Comunitat Valenciana ha pujat a 14.330 milions d'euros, fet que suposa un augment del 16,41% en el quart trimestre del 2009, respecte al mateix període de l'exercici 2008, segons les dades del Banc d'Espanya. A més, esta és la segona regió en la qual menys ha augmentat el deute, per darrere de Madrid, tot i que també és la que major deute té, tan sols superada per Catalunya.
El sindicat ha criticat que "en només set anys el deute de la Generalitat s'ha multiplicat per dos", i l'endeutament "s'ha disparat, especialment en l'etapa de bonança, al mateix temps que s'eliminaven i rebaixaven els impostos transferits".
A més, CCOO-PV ha censurat que "este major volum de deute no ha suposat una millora dels servicis públics, sinó que s'han destinat ingents quantitats de diners a projectes faraònics i esdeveniments sense utilitat pública".