Huit mesos del segrest dels cooperants espanyols a Mauritània a mans d'Al-Qaida

Europa Press C. Valenciana
Actualizado: jueves, 29 julio 2010 13:13

BARCELONA 29 Jul. (EUROPA PRESS) -

El segrest de tres cooperants catalans a Mauritània a mans de l'organització terrorista Al-Qaida al Magreb Islàmic (AQMI), Roque Pasqual, Albert Vilalta i Alícia Gámez --esta última alliberada el 10 de març després de 101 dies de segrest--, fa hui huit mesos.

El ministre d'Afers Estrangers i Cooperació, Miguel Ángel Moratinos, ha assegurat recentment que el Govern continúa treballant amb "determinació" i amb "compromís" per a aconseguir l'alliberament, però ha evitat, tot i això, dir si el recent assassinat de l'ostatge francés Michel Germaneau a mans d'Al-Qaida podria complicar la situació dels cooperants.

Els tres viatjaven a l'últim comboi de la Caravana Solidària organitzada per l'ONG Barcelona Acció Solidària a Mauritània, quan la vesprada del 29 de novembre van ser assaltats pels membres d'Al-Qaida a la carretera entre Nuadibú i Nuackchot.

La resta de la caravana, integrada per 12 vehicles i una trentena de persones, va prosseguir la ruta cap al Senegal acompanyada per escortes militars, després que l'expedició ho votara així per unanimitat.

Fins al 8 de desembre no es va produir una reivindicació del segrest, que va arribar a través d'una gravació sonora difosa per la cadena Al-Jazira, i en què l'organització terrorista AQMI en reivindicava l'autoria.

El primer mes del segrest, Vilalta va rebre una ferida de bala a la cama, tot i que el seu estat de salut va millorar temps després. Des del segrest, l'ONG organitza cada dimecres a la plaça Reial de Barcelona una concentració per a reivindicar l'alliberament dels segrestats.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press