PALMA DE MALLORCA 12 Feb. (EUROPA PRESS) -
La Direcció General de la policia i la Guàrdia Civil ha informat avui de la detenció d'una dona, de nacionalitat veneçolana i de 31 anys, després d'haver estafat 2.720 euros a un individu de Pollença (Mallorca), així com altres 2.758 euros a un veí de Coslada (Madrid).
En un comunicat ha informat que tots dos perjudicats van detectar transferències de fons no consentides a una sucursal de la mateixa entitat bancària i amb el mateix compte de destí, situada a Cartagena (Múrcia),
Aquesta estafa és coneguda amb el terme de pesca electrònica i acostuma a estar protagonitzada per grups organitzats, que, mitjançant correus electrònics enviats des de punts de lliure accés a internet o [cibercafeterías], ofereixen ocupació a terceres persones.
El seu objectiu és rebre quantitats de diners transferides al seu compte bancari personal, per a, després, retirar els diners i enviar-lo mitjançant empreses de gir de fons als autors i creadors de l'estafa, que acostumen a estar ubicats en països estrangers i que, en aquest cas, residien a Ucraïna. Així, es quedaven amb un percentatge d'entre el 5 i el 10 % de cada operació.