El Govern assegura que l'ERO d'Air Nostrum no suposarà una reducció dels vols interilles ni amb Balears

Pròximament s'aplicarà un descompte per als vehicles que viatgin en transport marítim

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: jueves, 11 junio 2009 17:20

PALMA DE MALLORCA, 11 Jun. (EUROPA PRESS) -

El conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori, Gabriel Vicens, ha assegurat avui que l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) que va presentar avui Air Nostrum no tindrà "repercussions" en els vols interilles que opera la companyia a Balears, després de ser rutes declarades com a servei públic, així com tampoc suposarà una disminució de les rutes que uneixen les illes amb la Península, ja que són les "més rendibles" per a l'empresa.

Vicens, en roda de premsa, va detallar que l'ERO no ocasionarà cap efecte en els vols que la companyia opera amb les illes ja que la declaració de servei públic té fixat un nombre de places determinat, i que, referint-se als itineraris amb la Península -especialment Madrid i València- són els que presenten major ocupació i beneficis per a Air Nostrum. Alhora, fonts de la companyia van confirmar a Europa Press la seva intenció que l'ERO no afecti als vols que mantenen a l'arxipèlag.

Per la seva banda, la directora general de Transport Aeri i Marítim, Joana Amengual, qui ahir es va reunir a Madrid amb responsables d'Aviació Civil, va revelar que el Govern "estudiaria" la possibilitat de declarar com a servei públic una ruta marítima que una Formentera amb Dénia.

TRANSPORT DE MERCADERIES PERILLOSES

Alhora, ha assenyalat que es va aconseguir plasmar a la normativa tenir dues freqüències de vaixells amb transport de mercaderies perilloses a l'hivern i tres a l'estiu. De la mateixa manera, va revelar que, en transport marítim, pròximament s'aplicarà la bonificació de residents als cotxes, en funció del nombre de persones que ho ocupin.

Tot i això, ha assenyalat que la intenció de l'executiu balear és aconseguir una bonificació per als vehicles que sigui sempre del 50 %, amb independència dels seus passatgers.

El conseller ha indicat, a més, que la reunió tenia per objectiu garantir a l'hivern les connexions aèries entre Menorca i Eivissa amb Madrid i Barcelona. Així, ha remarcat la necessitat tant que aquestes rutes quedin "fixades" perquè no sigui cada companyia la que decideixi sobre aquesta qüestió, així com de reduir els preus d'aquests vols.

DESCOMPTE DE RESIDENTS A NO COMUNITARIS

A més, ha assenyalat que van reclamar l'ampliació del descompte de residents als no comunitaris i ha afirmat que cada vegada que acudeixin a Madrid ho demanaran ja que són persones que "paguen els seus impostos però no es poden beneficiar".

Referint-se a Air Nostrum, cal destacar que la companyia oferta, des del 2008, 11 freqüències entre setmana entre Mallorca i Menorca, set els dissabtes i nou els diumenges. Així, l'any passat es va oferir un total de 423.070 places ofertes entre aquestes dues illes.

Actualment, els vols que uneixen Palma amb Eivissa i Maó costen 84 euros, mentre que les rutes entre Maó i Eivissa tenen un preu de 117 euros. Els residents, tot i això, paguen 42 euros en el primer cas i 58,5 euros en el segon.

Air Nostrum va presentar avui un ERO que podria afectar 507 treballadors de l'empresa i va acompanyat d'un pla d'acció social, segons ha informat en un comunicat la companyia, que també "abandonarà temporalment les rutes no rendibles i reduirà el nombre de vols".

El programa d'acció social que acompanya l'ERO conté mig centenar d'accions formatives, entre d'altres qüestions, i està dirigit a "millorar les condicions d'ocupabilitat dels treballadors que finalment abandonin l'aerolínia".

Contenido patrocinado