ALACANT, 21 Jul. (EUROPA PRESS) -
El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha remarcat el "compromís" del Consell per a "millorar les infraestructures sanitàries que mereixen els ciutadans" d'Elx, amb inversions superiors als 28 milions d'euros en projectes com el nou Centre de Salut de Travalón i l'ampliació de l'àrea quirúrgica de l'Hospital General, entre altres actuacions.
En un comunicat, el màxim responsable de l'executiu autonòmic ha ressaltat la intenció de l'administració valenciana de "accelerar i desbloquejar les inversions sanitàries que els il·licitans portaven molt temps esperant i recuperar així el temps perdut en un àrea fonamental".
Mazón ha visitat hui dilluns, junt amb el conseller de Sanitat, Marciano Gómez, i l'alcalde d'Elx, Pablo Ruz, l'obra de l'espai sanitari de Travalón, que es va iniciar fa tres mesos i que "compta amb una inversió de prop de set milions d'euros de la Generalitat".
El cap de l'executiu autonòmic ha explicat que el nou centre "millorarà la capacitat assistencial del municipi i descongestionarà altres espais sanitaris" com el d'Altabix i que és "un exemple de l'aposta del Consell per l'enfortiment d'una sanitat pública enfocada en la qualitat de l'atenció a les persones".
PROJECTES
El centre de Travalón comptarà amb 50 professionals de les diferents categories i 18 d'ells ocuparan places de nova creació per part de la Conselleria de Sanitat. Tindrà una superfície de més de 2.500 metres quadrats, distribuïda entre tres plantes.
En la planta baixa se situaran cinc consultes de pediatria i tres d'infermeria, a més de les àrees d'extraccions i tractaments, d'odontologia preventiva i de conductes addictives, esta última amb accés independent. La primera planta albergarà nou consultes de medicina de família i huit d'infermeria, l'àrea de rehabilitació bàsica i la de treball social.
En el segon pis se situarà l'àrea de maternitat, que inclou gimnàs, així com una zona per a administració i vestuaris. En esta planta s'ha previst també un espai que permetria una futura ampliació del centre en altura. En la coberta es disposaran les instal·lacions de climatització i una planta de generació fotovoltaica en format d'autoconsum.
El cap del Consell també s'ha referit a l'ampliació i reforma del bloc quirúrgic de l'Hospital General, amb una inversió de 17 milions d'euros, "una actuació de la qual s'està ultimant el reinicie de l'obra, després d'anys paralitzada".
Mazón ha traslladat que "es tracta d'una obra imprescindible per al centre hospitalari, pacients i professionals ja que va a permetre triplicar l'espai destinat a l'àrea quirúrgica". En concret, passarà de tenir un espai d'1.650 metres quadrats i dotat de huit quiròfans a una zona quirúrgica total de 5.530 metres quadrats amb 12 quiròfans.
En este context, el 'president' ha recordat que "el pressupost a Sanitat per a enguany 2025 ascendix a 9.186 milions d'euros, un huit per cent més que el de l'exercici anterior, consolidant-se com el major de la història, després de dos anys consecutius d'increment".
"Així, cal destacar altres actuacions contemplades en els pressupostos del 2025 destinades a reformes en altres centres d'Atenció Primària i Especialitzada a Elx, amb una xifra d'inversió que supera els tres milions d'euros", ha resolt el Consell.