La platja del Postiguet d'Alacant revalida la seua bandera Q de Qualitat Turística

La bandera Q de Qualitat Turística ja oneja a la platja del Postiguet d'Alacant
AYUNTAMIENTO DE ALICANTE
Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 22 julio 2025 18:44

   ALACANT, 22 Jul. (EUROPA PRESS) -

   La platja del Postiguet d'Alacant ha revalidat la seua bandera Q de Qualitat Turística, que certifica la qualitat de l'arenal i els seus servicis i oneja en este enclavament alacantí de forma ininterrompuda des del 2021.

   La regidora de Turisme, Ana Poquet, i el president de l'Institut per a la Qualitat Turística Espanyola i la Sostenibilitat (Ictes), Miguel Tafaners, l'han hissat este dimarts, segons ha assenyalat l'Ajuntament de la ciutat en un comunicat.

   Poquet ha destacat que "és molt important" comptar amb la Q de Qualitat Turística "en una platja urbana tan freqüentada com el Postiguet, que posa de manifest la qualitat dels servicis que es presten perquè alacantins i visitants gaudisquen de la millor experiència".

   Per la seua banda, Tafaners ha afirmat que "esta certificació és mostra del rigor amb el qual es treballa en el disseny i gestió dels servicis i garantia de la correcta implantació d'un sistema de gestió, així com del compliment d'unes normes".

   "Cal recordar que la Q és també una ferramenta de promoció turística que aporta prestigi, diferenciació i fiabilitat, per la qual cosa tenen un gran impacte en la percepció dels consumidors i suposa el reconeixement per part de les administracions públiques", ha afegit.

   "La bandera Q és fruit de la certificació basada en normes ISO. Per a obtenir estes certificacions és imprescindible seguir un rigorós procés verificat a través d'auditors independents", ha recordat el consistori citant a Ictes.

   Així mateix, "perquè una platja o un port esportiu lluïsca la bandera Q de Qualitat Turística, ha de dur a terme un procés que garantisca el compliment de la norma de qualitat internacional UNE-ISO 13009, consensuada per quasi cent països, per a garantir la màxima qualitat en la prestació dels seus servicis i la correcta gestió dels equipaments d'ús públic: serveis de neteja i recollida selectiva de residus, dispositius de seguretat, salvament i primers auxilis, servicis d'informació als turistes, accessos a la zona de bany, servicis higiènics o d'establiments d'oci", entre altres.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià