PALMA DE MALLORCA 23 Mar. (EUROPA PRESS) -
Els joves d'EU i PSM es van manifestar aquest matí a les portes dels Jutjats de Via Alemanya per exigir polítics "honestos i no corruptes" i expressar la seva "indignació" contra l'expresident del Govern balear, Jaume Matas, qui declararà en les pròximes hores davant del jutge com a imputat en el cas Palma Arena.
Així, els joves de les dues organitzacions formaven part de les 250 persones que es van amuntegar a les portes dels Jutjats per esperar l'arribada de Matas, qui res més fer acte de presència abordo d'un vehicle, ha estat escridassat amb crits de 'xoriço', 'corrupte' i 'volem el nostre diners'.
A més, moltes de les persones congregades en els voltants de la part del darrere de l'edifici judicial portaven escombretes i esquelles, així com diverses pancartes en les quals es podia llegir 'Contra la corrupció, la força de la joventut'; 'El mangar se'n va a acabar' i 'Benvingut, mister Matas'.
La nota de color la van posar dos joves, que portaven dos grans figures de cartró en la qual es podia veure a Matas espantat i amb bitllets del Monopoly a la mà intentant parar un cop propinat pel membre de seguretat dels Jutjats, conegut com a 'Cosí', famós per la seva gran corpulència i per acompanyar i escortar a tots els polítics imputats per corrupció fins a la mateixa porta de la sala en la qual declaren. Així, juntament a les dues figures, es podia llegir 'Dóna-li Cosí!.
"Una vegada més, hem vingut a veure a un corrupte que ve a declarar per animar-lo que digui la veritat i no faci esperar a saber el que passarà realment amb el nostre diners", ha manifestat el portaveu de Joves d'EU, Xavi Galán, qui ha manifestat que ha arribat un punt en el qual els ciutadans ja han optat per sortir al carrer per recordar que volen polítics "honestos, que facin les coses per millorar la societat i no per enriquir-se personalment i de manera partidista".
LA RESPONSABILITAT DELS CIUTADANS
Tot i això, va recalcar que està en mans dels ciutadans "canviar les coses i que no hi hagi polítics corruptes", per a la qual cosa, han d'exigir als seus representants que "posin mesures perquè els polítics no es quedin els diners de la població".
"És important que la gent del carrer i que s'aixeca al matí per anar a treballar exigeixin als polítics que els cuidin i els tractin bé, de la mateixa forma que ells els van a votar cada quatre anys i quan ho fan bé els aplaudeixen i els donen l'enhorabona".
Galán ha lamentat que alguns polítics, "a més de quedar-se amb els diners que no era seu, s'han aprofitat de la confiança dels ciutadans". Així, ha dit que, amb independència de la ideologia política, "ningú pensa que el seu representant polític es queda amb el seu diners, que en teoria, hauria de ser per fer serveis socials i fer una vida més fàcil a la població".
Els Joves d'EU portaven també una fotografia en la qual es podia veure a Matas darrere d'una pancarta en contra de la corrupció, amb motiu d'un acte fet en la passada legislatura pels Joves d'EU. Així, ha recordat que l'expresident de l'executiu balear "va anar darrere de les nostres pancarta i ha dit que, per una vegada, estava d'acord amb l'esquerra que denunciava la corrupció, si bé s'ha demostrat que el temps ens ha donat la raó i mentre nosaltres seguim estant darrere de la pancarta, ell està davant del jutge".
A més dels joves de les dues esmentades organitzacions polítiques, havia un gran nombre de ciutadans anònims, entre els quals alguns d'ells lamentaven que "els que tenen molt poder, paguen quatre fiances i com han d'altres robat, se'n va per a la seva butxaca".