ALACANT 18 Jun. (EUROPA PRESS) -
Els centres de formació ocupacional de la província d'Alacant han lliurat este dimarts en la delegació territorial d'Hisenda un total de 250 expedients impagats corresponents a cursos de formació a aturats, així com les ordenis de curs de formació a desocupats del 2010 al 2012 que suposen un deute de 34 milions d'euros, segons ha informat en un comunicat la patronal de centre de formació.
El retard en els pagaments ha portat als centres de formació a una "situació límit", pel que han reclamat que els fons finalistes que el Ministeri de Treball ha transferit a la Generalitat per a estos pagaments "siguen destinats al final indicat".
Els responsables de centres de formació han acompanyat cada expedient lliurat en la Conselleria amb un escrit en el qual recorden el compromís del conseller d'Hisenda, Juan Carlos Moragues, de regularitzar el pagament els fons finalistes per a les subvencions previstes.
"Per mitjà del present escrit vull manifestar-li la greu situació que travessa este centre de formació a causa de a la constant demora en el pagament de les subvencions de les accions de Formació Professional per a la feina dirigida a desocupats", recull cada escrit.
A més de reflectir el muntant del deute, cada centre sol·licita formalment que el conseller "procedisca a l'immediat abonament de les subvencions corresponents a les accions formatives indicades i degudes a este centre de formació".