Miércoles, 10 de febrero 2010
 


La morositat de bancs i caixes s'elevarà a 85.000 milions d'euros a finals d'any, segons Gesif

   MADRID, 9 Nov. (EUROPA PRESS) -


   La morositat dels bancs i de les caixes d'estalvis a Espanya s'elevarà a uns 85.000 milions d'euros al tancament de l'exercici 2009, segons es desprèn d'estudi de l'agència de recobraments Gesif al qual ha tingut accés Europa Press.

   La crisi econòmica i financera ha tingut un fort impacte sobre la recuperació d'impagats, que s'ha tornat més difícil a l'últim any i mig, i ocasionarà un augment de la morositat per a estes entitats de 3.900 milions d'euros fins que acabi l'any.

   Segons precisa, el descens dels recobraments per a imports i antiguitats similars afecta més als deutors estrangers que als espanyols per la seua major mobilitat i dificultat de localització. Així el descens dels cobraments per a titulars espanyols és d'entre el 15% i el 25%, mentre que per als estrangers s'eleva al 30%.

   La morositat dels bancs s'elevava a 32.900 milions d'euros l'agost, mentre que les de les caixes d'estalvis arribava als 44.200 milions d'euros en el mateix període, el que totalitza 81.100 milions d'impagats per al conjunt d'estes entitats financeres.

   Segons les dades d'esta agència de recobrament, els bancs incrementaran la seua morositat fins a arribar a un mínim de 36.400 milions d'euros abans del 2010, mentre que les caixes d'estalvis aconseguiran rebaixar la seua morositat per baix de 40.000 milions d'euros.

   L'agència destaca que estes previsions casen amb les d'un descens de la concessió de crèdit tant per part de bancs com de caixes d'estalvis, el que pot portar a registrar taxes de variació negatives, "una cosa que no ha esdevingut en l'última dècada".

   Tot i això, Gesif precisa que les seues previsions no inclouen els efectes de la nova regulació de provisions sobre immobles fa poc anunciada pel Banc d'Espanya i que desincentivarà a les entitats financeres a mantindre'ls en els seus balanços.

   L'organisme que presidix Miguel Ángel Fernández Ordóñez preveu elevar del 10% al 20% del valor de taxació les provisions que cal comptar quan hi haja transcorregut un any des que es va acceptar un immoble com pagament d'un deute.





Presidencia EU
Terremoto en Haití
 
 
la actualidad más visitada en www.europapress.es
Bill Murray será un fantasma en la nueva CazafantasmasBill Murray será un fantasma en la nueva Cazafantasmas El iPad, nominado a los Fiasco Awards El iPad, nominado a los Fiasco Awards La 1 estrena en televisión la película 'Camino'La 1 estrena en televisión la película 'Camino'
CHANCE
Foto: ep
jaime ya no es duque de lugo

La Infanta Elena y Marichalar, oficialmente divorciados


La Infanta Elena y Jaime de Marichalar están oficialmente divorciados. El pasado 21 de enero se inscribió en el Registro Civil de la Familia Real la sentencia del procedimiento de divorcio, por mutuo acuerdo, de su matrimonio, ha informado este martes la Casa Real en su página web.Ampliar

 


PORTALTIC.es
Foto: THQ
PS3 y Xbox 360

Análisis.- 'Darksiders' o si el apocalípsis llegase a Hyrule...


   Guerra. Nunca un nombre que encierra tanta tragedia sirvió tan bien para nombrar al protagonista de un videojuego. El primer jinete del Apocalipsis sigue los pasos de un tal Link en una aventura con la que THQ nos ha sorprendido nada más empezar el año: 'Darksiders'. Combates con espada, magia, objetos para resolver puzles, mazmorras temáticas, cofres, enemigos mastodónticos y un caballo. Pero no, no es 'Ocarina of time' ni 'Twilight Princess'.Ampliar

 


Economía y Finanzas

Foto: EP
Quienes especulan, atacan las monedas débiles

La banca y las cajas descartan conspiraciones para hundir el euro


El presidente de la Asociación Española de Banca (AEB), Miguel Martín, y su homólogo en la Confederación Española de Cajas de Ahorros (CECA), Juan Ramón Quintás, descartaron este martes la existencia de un movimiento conspirativo con el objetivo de hundir la cotización del euro respecto a otras divisas en los mercados internacionales.Ampliar

 


EPSocial
Foto: EP
ya son siete víctimas mortales

Fallece otro anciano como consecuencia del incendio en la residencia


Uno de los ancianos heridos de gravedad en el incendio originado en la madrugada de este miércoles en la residencia de mayores 'Aurora', ubicada en el número 98 de la calle Marqués de Nervión, falleció esta madrugada en el Hospital Virgen del Rocío de Sevilla, con lo que se eleva a siete el número de víctimas mortales provocadas por el fuego, según confirmaron a Europa Press fuentes de la Delegación Provincial de Salud.Ampliar

 


DEPORTES
Foto: REUTERS
"ojalá que vuelva al mejor nivel"

Maradona cierra la puerta a Riquelme


El seleccionador argentino de fútbol, Diego Armando Maradona, descartó un posible regreso del centrocampista Juan Román Riquelme al combinado albiceleste y aseguró que no se verá presionado por los medios de comunicación.Ampliar

 



www.europapress.es es el portal de actualidad y noticias de la Agencia Europa Press.
© 2010 Europa Press. Está expresamente prohibida la redistribución y la redifusión de todo o parte de los contenidos de esta web sin su previo y expreso consentimiento.