Govern i touroperadors espanyols destinaran dos milions d'euros a una campanya promocional entre maig i juny

Actualizado: lunes, 6 abril 2009 18:39

En total, la promoció de les Balears es veurà reforçada amb quatre milions d'euros, al destinar Turisme un altre milió més al qual ja tenia previst per a l'espot amb la imatge de Rafel Nadal


PALMA DE MALLORCA, 6 Abr. (EUROPA PRESS) -

El Govern tanca un acord amb els principals touroperadors espanyols per repetir l'experiència iniciada l'any passat de llançar una campanya promocional turística entre maig i juny, que tindrà un pressupost de dos milions, pagats al 50% per les dues parts. A més, la Conselleria destinarà un milió d'euros més al qual ja havia assignat a l'espot de televisió amb la imatge del número 1 del tenis mundial, Rafel Nadal, tot i que aquesta vegada s'invertirà en anuncis en premsa escrita.

En total, seran quatre els milions que es destinaran -de moment- a promoció turística d'aquí a finals d'any, segons ha indicat el conseller Miquel Nadal, a una reunió amb els mitjans de comunicació celebrada avui per donar a conèixer la posada en marxa del Club de Producte de Sol i Platja de Mallorca, qui ha considerat "insuficients" els fons destinats a promoure la principal indústria de les illes i ha assegurat estar "convençut" que el president Antich és "sensible" a la situació.

Concretament, la nova campanya seguirà la mateixa pauta de la qual l'any passat es va llançar sota el lema 'Segueix sent estiu a...' --Mallorca, Menorca, Eivissa o Formentera--, i en què van participar Orizona, Soltour, Turmundial i Travelplan, que va estar dirigida al mercat emissor interior i singularitzada per cadascuna de les illes de l'arxipèlag balear, una iniciativa que va costar 2,4 milions d'euros, fet que suposa 400.000 euros més que la d'aquest any.

Pel que fa a la ja coneguda campanya basada en el cèlebre tenista mallorquí, que ja es va programar a Alemanya, el conseller ha informat d'un retard en 20 dies en la seva difusió, ja que es llançarà entre el 20 de maig i el 8 de juny, el que va atribuir a la situació de retard en les reserves que es viu en els mercats britànic i espanyol. I, al milió que se li dedicarà, se suma un altre per a anuncis en els principals mitjans de premsa escrita.

Segons les previsions, la campanya s'emetrà a informatius i els programes nocturns de major audiència, espais femenins, altres especialitzats en la compra de viatges i, a més, en tots els partits que jugui Rafael Nadal entre maig i juny. Així, "estarem entre els 30 anunciants amb major visibilitat", ha assenyalat la gerent de l'Ibatur, Susanna Sciacovelli, qui, com el conseller, ha considerat que caldrien tres milions d'euros destinats només per a espots de TV.

CLUB DE PRODUCTE SOL I PLATJA

Per la seva banda, Antoni Horrach, que ha estat elegit president del nou Club de Producte Sol i Platja --al qual en les pròximes setmanes seguiran altres a Menorca i Eivissa i Formentera--, ha destacat la importància de totes les iniciatives que es produeix una col·laboració entre el sector públic i el privat, pel que ha afirmat que la iniciativa és "ideal", especialment donada l'actual conjuntura econòmica i les necessitats de millorar el producte i la seva promoció, de manera que des de les empreses "aportarem el nostre propi 'know how'", va puntualitzar.

En semblants termes es va explicar Nadal, per a qui "no és cap consol" que Balears sigui dels destins que "estan millor posicionats" davant de la crisi que afecta als mercats emissors de visitants. I es va mostrar procliu a "apostar d'una forma valenta" per la promoció en el moment en què els eventuals turistes elegeixen a quin lloc es desplaçaran l'estiu que ve per passar les seves vacances, una decisió que, cada vegada més, adopten a curt termini i al marge dels canals de venda convencionals, touroperadors i agències de viatges.

AGENTS TURÍSTICS

Concretament, van estar presents a la reunió els presidents de les associacions hotelera de Menorca i Eivissa i Formentera, Joan Melis i Juanjo Riera, respectivament; així com els seus homòlegs d'Aviba, Pedro Iriondo; Associació d'Activitats Turístiques de la Platja de Palma, Juan Nadal; Agrupació de Cadenes Hoteleres, Aurelio Vázquez; i Foment del Turisme de Mallorca, Álvaro Middelman. Així com la consellera d'Economia i Turisme del Consell de Mallorca, Isabel Oliver.

També van acudir a la reunió directius de Contractació i Màrqueting d'empreses punteres del sector, com Hans Müller (Thomas Cook), José Duato (Travelplan), Ricardo Fernández (Iberojet), Luis del Olmo (Sol Melià) i Javier Arévalo (Hotelbeds). Com a resultat de la reunió, Horrach detindrà la presidència, Iriondo i Nadal les vicepresidències i, en qualitat de 'product mànager', Sciacovelli. Càrrecs als quals encara caben sumar un total de vuit vocals.