L'EMT inaugura la línia 20 que unirà el Parc Bit i Porto Pi, amb una previsió d'1,7 milions de passatgers a l'any

Actualizado: martes, 28 abril 2009 18:59

PALMA DE MALLORCA, 28 Abr. (EUROPA PRESS) -

L'Empresa Municipal de Transports (EMT) de Palma va donar avui el tret de sortida a una de les noves, en total són cinc, línies que neixen amb l'objectiu de millorar les connexions de les diferents barriades de la capital balear. En aquest cas, la 20 unirà Porto Pi amb el recinte del Parc Bit. A més, es preveu que a l'any la utilitzin a prop d'1,7 milions de passatgers.

La posada marxa d'aquesta línia coincideix amb la reorganització de la línia 19, que actualment connecta el Parc Bit amb la Universitat, de manera que deixa de passar per Avinguda l'Argentina, guanyant, així, en freqüència i aconseguint un menor temps de recorregut.

Tal com va exposar el consistori en un comunicat, el recorregut continuarà cap al centre de Palma per l'avinguda Jaume III, així com per les Rambles, afavorint tant els desplaçaments per motius laborals com comercials amb destí cap al centre de la ciutat.

Una vegada ubicada a les Avingudes, la línia passarà pel túnel que connecta amb Antoni Marqués i avançarà per 31 de Desembre i Capità Salom, donant servei a les barriades de Buenos Aires, S'Escorxador, Camp Redó i Cas Capiscol. D'aquesta manera, aquest tram, permetrà dotar a aquestes barriades d'un servei directe al centre de Palma, i no amb el conseqüent volta pels carrers de la capital.

Finalment, la línia 20 circularà per la Carretera de Valldemossa, parant-se al centre d'oci 'Ocimax' i Carrefour i dirigint-se a la Universitat de les Illes Balears (UIB), acabant el seu recorregut al centre tecnològic del Parc Bit. Tot i això, durant els caps de setmana, i al no haver gairebé activitat en l'esmentat recinte, el recorregut s'acabarà al nomenat centre d'esbarjo.

Pel que fa a la freqüència dels autobusos, l'EMT ha informat que serà de 20 minuts tant en dies laborables com festius. Per aquesta raó, i a causa que precisament els dissabtes i festius els centres comercials i d'oci registren una major afluència, s'intentarà reduir l'accés amb vehicle privat als esmentats centres, tot això amb l'objectiu d'aconseguir una ciutat "més sostenible".

"QUI MÉS VIATJA, PAGA MENYS"

Amb l'objectiu de premiar a aquells ciutadans que més utilitzen l'EMT com a mitjà de transport de manera habitual, a partir del mes de març passat, ha començat una nova etapa pel que fa a les tarifes de les rutes. En aquest sentit, a partir d'aquesta data els usuaris de la Targeta Ciutadana -actualment són més de 402.000 persones- poden 'contractar' modalitats d'abonament, que variaran de preu en funció dels viatges previstos a fer en un mes.

Aquests abonaments són el T-20 (una vintena de viatges al mes), que costarà 10 euros; el T-50 (23 euros), i el mensual indefinit que costarà 27 euros. Tot i això, tots i cadascun d'aquests títols inclouen la realització de transbords en un espai de 90 minuts.

Cal destacar que els universitaris seguiran pagant 0,31 euros, mentre que les persones grans pagaran 15 cèntims, i els membres de famílies nombroses, 0,20 euros. Tot i això, la gratuïtat del servei s'estén, per primera vegada, fins als joves de fins a 16 anys.