PALMA DE MALLORCA, 28 de juliol (EUROPA PRESS)
El president del Govern, Francesc Antich, va destacar avui que li sembla "positiu" que el Partit Popular anunciï propostes contra la desacceleració econòmica, com la baixada d'impostos i la reducció d'un 20 per cent dels alts càrrecs de les Conselleries, ja que, segons la seva opinió, "tots hem d'ajudar" a combatre les crisis. Tot i això, va precisar que aquestes mesures les "valorarà" durant el ple extraordinari del Parlament que tindrà lloc demà.
En roda de premsa sobre la firma del Conveni de torrents entre el Govern i el Ministeri, Antich va recordar que durant les últimes setmanes "hem fet un treball molt intens" referint-se a les reunions mantingudes amb els diversos agents socials i econòmics, alguna cosa que demostra que el Govern està "escoltant a tot el món", va remarcar.
El pla anti-crisis del PP presentat per la presidenta del partit a Balears, Rosa Estaràs, durant el cap de setmana passat, preveu actuacions a mitjà i llarg termini per superar la "greu" situació econòmica que pateix la Comunitat d'una manera "global i transversal".
Els paquets de mesures dels populars es resum en un conjunt de mesures fiscals, un pla d'acció dirigit a cada sector productiu i en una sèrie de reivindicacions i exigències al Govern espanyol.
Entre les mesures conjunturals, a fer a curt termini, destaca una baixada de l'impost de transmissions patrimonials del 7 per cent al 3 per cent en tots els col·lectius, la reducció del tram autonòmic de l'IRPF, i una reducció de les taxes aeroportuàries i portuàries en temporada mitjana i baixa per fomentar l'arribada de turistes.
Estaràs també va proposar augmentar en un 60 per cent el pressupost destinat a Educació durant aquesta legislatura, i l'aprovació d'un gran Pacte pel Turisme, com principals mesures per "atallar" la situació econòmica actual.