PALMA DE MALLORCA 25 Jul. (EUROPA PRESS) -
Els principals representants de companyies aèries amb presència a Balears han criticat aquest dilluns l'augment de les taxes aeroportuàries, provocades per la construcció d'aeroports a l'Estat, i els "problemes diaris" amb els controladors, que han provocat "importants pèrdues de diners" en les aerolínies que freqüenten els aeroports de les illes.
En aquest sentit, el director general d'Air Berlin per a Espanya, Álvaro Middleman, i el propietari de Globalia, Juan José Hidalgo, han assegurat que l'Estat "no necessita més aeroports", fent clara referència a l'augment de taxes que han de pagar les companyies per operar en els aeroports en territori espanyol.
A més, Hidalgo no ha dubtat a l'hora de carregar contra els controladors perquè les aerolínies han perdut "molts diners". En aquest sentit, ha explicat que les "batalles" amb el col·lectiu són "el nostre pa de cada dia" i ha demanat al Govern que prengui cartes a l'assumpte perquè, segons Hidalgo, és com si "les companyies no tinguessin cap dret".
El màxim representant de Globalia ha qualificat com una "penúria" tota la polèmica relacionada amb els controladors perquè les companyies, moltes vegades, s'han vist obligades a "volar mitja hora de més" amb el sobrecost que això comporta. El Ministeri de Foment "hauria de facilitar, segons Middleman, "la qüestió dels controladors".
Els responsables de les companyies Globalia, Air Berlin, Spanair i Iberia s'han reunit amb el president del Govern, José Ramón Bauzá, per traslladar-lo els problemes i les preocupacions del sector. De fet, segons Hidalgo, els problemes de l'aviació són "immensos", es tracta d'un negoci "molt difícil" i "en aquesta illa (Mallorca), en els últims 20 anys, han desaparegut gairebé totes les companyies que han nascut".
D'altra banda, Middleman ha exigit la posada en marxa d'un "producte" per als mesos d'hivern que intenti pal·liar els "problemes de connectivitat" que té Balears durant la temporada baixa. Middleman ha estat contundent a l'hora d'assegurar que "ha d'haver un producte si volen que posem seients".
Alhora, referint-se als preus dels vols interinsulars, el representant d'Air Nostrum ha informat que a causa de a la pujada "del 15% del combustible i que les taxes també han crescut, no podem ser tot l'agressius que ens agradaria".
LA SEGURETAT, EN EL PUNT DE MIRA
El màxim responsable de Globalia, Juan José Hidalgo, ha lamentat que l'aviació es trobi en mans de decisions polítiques. Així, la seguretat ha estat el blanc de les crítiques de tant Middleman com Hidalgo, els qui s'han després de preguntar-li per què els "passatgers d'avions han de pagar una seguretat i els de ferrocarrils, no".
"El sistema de seguretat ho posen ells (els polítics) i nosaltres ho hem de pagar", ha criticat Hidalgo. En aquest sentit, el propietari de Globalia ha explicat que, a Espanya, els atemptats terroristes s'han produït en uns ferrocarrils, "en els quals tot segueix igual", mentre que les companyies espanyoles han d'"acatar les normes que imposen els americans".
Finalment, Hidalgo no creu que aquest any vagi a haver grans beneficis entre les aerolínies i ha agraït al Govern que, "com a mínim, escolti les nostres peticions", ha conclòs.