El Consell advoca per sintetitzar els atractius turístics davant la falta de recursos per a promoció especialitzada

Actualizado: lunes, 27 octubre 2008 16:59

EIVISSA, 27 d'octubre (EUROPA PRESS)

La consellera de Turisme del Consell Insular d'Eivissa, Pepa Marí, va considerar avui que la política de promoció de l'illa ha d'efectuar-se amb concreció, i mitjançant una efectiva síntesi dels seus atractius "ja que la falta de recursos impedeix que es desenvolupin amb efectivitat campanyes específiques per municipis".

La titular de Turisme remarcà que, en èpoques de crisi econòmica, cal invertir amb la major eficiència possible els diners dels contribuents "per reactivar el principal motor de la nostra economia i arribar al major nombre de consumidors finals".

Per a això Eivissa serà present, com marca global, en la pròxima Fira Internacional de Turisme de Londres, la World Travel Market, que es desenvoluparà entre els dies 11 i 14 de Novembre, en un apartat propi, i, a més de manera disgregada en àmbits com el de l'oferta nàutica, esportiva, mediambiental, o cultural de Balears.

Es tracta d'obrir espai a les illes menors en la promoció de la Comunitat Autònoma com a producte global "treballant per desenvolupar una correcta evolució d'Eivissa de cara a aconseguir el traspàs complet de transferències en aquesta línia".

Declaracions de la consellera, qui va matisar confiar en les declaracions del nou conseller de Turisme del Govern, Miquel Nadal, qui va anunciar presentarà aquest mateix mes un Pla de Màrqueting "més consensuat entre illes" emplaçat que la promoció conjunta de Les balears, efectuada per l'IBATUR, no beneficiï "escandalosament a Mallorca" tal com han denunciat hotelers, Foment del Turisme i empresariat de les Pitiüses en declaracions a Europa Press.

Recuperar cotes de mercat que s'han perdut en les últimes temporades, com són l'anglès, l'alemany o l'espanyol, és indispensable, segons va exposar la consellera, qui va abundar que durant aquest exercici el Consell Insular buscarà consolidar "una marca turística de l'illa en general".

Ryanair nolieja a partir de demà vols director amb Girona, Milà i Londres. Marí va agregar que altres esforços que s'estan efectuant en aquesta cartera estan emplaçats a estabilitzar el turisme mitjançant la millora de les connexions aèries i l'increment de contactes amb els operadors turístics.

En el primer cas, Pepa Marí va matisar que la diferència entre les freqüències a l'hivern i estiu "s'ha vist agreujada per la crisi", causa per la qual va recordar que la institució s'ha reunit amb responsables de diferents companyies aèries per garantir el seu número i qualitat tant en l'àmbit nacional com internacional.

Sobre aquesta qüestió va concretar que confia que a partir de demà "es vegin els primers fruits d'aquest treball" amb la posada en marxa de vols directes a Girona, Milà i Londres tres vegades per setmana per part de Ryanair.