PALMA DE MALLORCA, 17 de setembre (EUROPA PRESS)
Delegació de Govern va apuntar avui la possibilitat de crear una Junta local de seguretat de tota la Mancomunitat del Pla per augmentar la presència de la Guàrdia Civil en aquestes zones i promoure així una major seguretat ciutadana.
Així ho va explicar avui el delegat del Govern, Ramón Socías, després de la reunió mantinguda amb representants de la Mancomunitat, qui va argumentar que l'esmentat òrgan estaria formats per la Policia Local, l'alcalde, el delegat del Govern i la Guàrdia Civil, així com per altres experts que es podrien incorporar "en funció de les necessitats".
A partir d'aquí, va considerar Socías que es tractaria "d'incrementar" la col·laboració entre les policies locals d'aquests pobles i la Guàrdia Civil per millorar "l'efectivitat de cara a la seguretat dels ciutadans".
Per la seva banda, la presidenta de la Mancomunitat, Joana Maria Pascual, va reclamar la necessitat de "coordinar les forces de seguretat i demanar una major dotació o presència de la Guàrdia Civil" ja que molts d'aquests municipis tenen "falta de recursos a l'hora de tenir una policia pròpia". Aquesta necessitat s'aguditza especialment "en horaris nocturns", va matisar.
Alhora, els representants de la Mancomunitat van reclamar una altra petició és "poder arribar a aquest ú per cent que surt de Madrid en matèria cultural" ja que, segons van al·legar, sembla que sempre "va destinat a grans projectes i mai arriba als ajuntaments petits".
Una altra de les peticions dels consistoris va ser "tenir major agilitat" en els cadastres. En aquest sentit, Socías va explicar que mantindrà una reunió amb el director territorial del cadastre per "posar al dia els valors cadastrals".
Pascual va destacar altres punts tractats en la trobada amb Delegació de Govern com el fet que se'ls facturi l'IVA als ajuntaments, o la desaparició de l'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE) en les petites empreses.
Per la seva banda, Socías va manifestar que hi ha alguns aspectes que "sobrepassen les possibilitats" de la Delegació de Govern de manera que s'emmarcaran en altres negociacions que està portant a terme la Federació Espanyola de Municipis i Províncies pel que fa a la millora del finançament dels municipis.
Segons va detallar la presidenta de la Mancomunidad del Pla, durant la reunió van deixar un esborrany sobre aquests punts que esperen que es "formalitzi" i, així, "trobar una resposta".