PALMA DE MALLORCA 9 May. (EUROPA PRESS) -
La Conselleria d'Habitatge i Obres Públiques preveu reunir-se la setmana que ve amb el Ministeri de Foment per negociar un acord al voltant dels convenis de carreteres relatius a 1998 i 2004, després de què el conseller Jaume Carbonero anunciés ahir que aviat es posaria en contacte amb el departament de Magdalena Álvarez per abordar la quantitat econòmica -333 milions d'euros- que figuraven en els dos acords a favor de les illes.
Així ho ha informat avui la portaveu de l'executiu autonòmic, Margarida Nájera, en roda de premsa posterior al Consell de Govern, on va incidir així que la trobada amb el Ministeri serà "imminent", i va recalcar la necessitat de què en ell "s'avanci i es resolgui la situació" respecte els 333 milions, per la qual cosa el Govern pretén presentar un recurs de cassació davant del Tribunal Suprem amb l'objectiu de què l'Estat aboni la quantitat.
El recurs anirà dirigit en contra de la sentència emesa per l'Audiència Nacional que, malgrat estimar que la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, va deixar sense efecte els dos convenis el 2005 de manera incorrecta, en fer-ho de manera unilateral, no es pronuncia sobre la part econòmica (els 333 milions) establerta en els acords, de manera que mitjançant el recurs el Govern intentarà que els tribunals reconeguin el dret de les Balears a percebre els diners.
Nájera va recordar així que el recurs presentat per l'anterior Executiu, presidit per Jaume Matas (PP), a l'ordre ministerial d'Álvarez, responia a la "unilateralitat" de la decisió de Foment i a la quantitat econòmica afectada per la resolució. "La sentència de l'Audiència Nacional ha resolt una part però no els diners, però la Comunitat Autònoma deu posicionar-se i defensar-se, perquè a la reunió amb Foment es resolgui la situació", ha afirmat la portaveu.
Va ser Carboner qui, dimarts passat, va anunciar en el ple del Parlament la intenció de l'executiu de recórrer la sentència de l'Audiència Nacional, en afirmar que a aquesta part no estimada encara caben recursos tant per part de l'Estat com per la Comunitat Autònoma. Per la seva part, la diputada del PP Mabel Cabrer va qualificar de "cop jurídic monumental" pel Govern espanyol la decisió de l'Audiència.