NNGG de Formentera demana al Consell el pagament de les ajudes en transport als joves que estudien fora de l'illa

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 3 marzo 2010 12:45

FORMENTERA 3 Mar. (EUROPA PRESS) -

Noves Generacions de Formentera va sol·licitar avui al Consell Insular el pagament de les ajudes que ofereix aquesta institució per subvencionar el transport als estudiants que cursen estudis fora de l'illa. Les joventuts del PP denuncien que mentre que a Eivissa la convocatòria per a aquestes ajudes s'ha publicat en el BOIB el passat 6 de novembre, a Formentera encara no ha sortit cap convocatòria.

NNGG denuncia que el Consell de Formentera s'endarrereix en el pagament d'aquestes ajudes i va augurar que aquest any, com en exercicis anteriors, els estudiants acabaran cobrant les ajudes econòmiques a l'estiu, una vegada finalitzat el curs. També critiquen la falta d'informació de la institució, que assenyala que el pagament de les ajudes ascendirà a la mateixa quantitat que en 2009 (450 euros), però "fins que no surti la convocatòria no sabrem res assegurança".

D'altra banda, NNGG creu que la quantia econòmica d'aquestes ajudes és "baixa", ja que "els últims anys s'han encarit molt els preus del transport, mentre que les ajudes no han augmentat". Assenyalen, a més, que "quan viatgem no només hem de pensar en el cost de l'avió, sinó en el cost del transport fins a l'aeroport, el bitllet d'avió corresponent, el bus o taxi des de l'aeroport d'Eivissa fins al port i finalment el vaixell d'Eivissa a Formentera".

En definitiva, NNGG sosté que el Consell de Formentera està dotat amb "molts recursos" i per aquesta raó demanen que es defensin els interessos dels 'formenterers', sobretot en un tema com aquest. "No és lògic que un estudiant de Formentera coure el mateix que un estudiant d'Eivissa, ja que arribar a Formentera comporta més despeses", ha destacat la formació.

Contenido patrocinado