La retirada de la posidònia fa que la platja de Sa Ràpita augmenti 13 metres en quatre mesos

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 11 julio 2008 21:03

PALMA DE MALLORCA, 11 de juliol (EUROPA PRESS)

La retirada de la posidònia marina de la platja de Sa Ràpita, en el municipi mallorquí de Campos, ha provocat que l'arena hagi augmentat 13 metres des del mes d'abril passat, neteja que es va realitzar mitjançant una maquinària innovadora que abans de retirar l'alga la mulla de manera que la sorra s'integra dins l'entorn.

En un comunicat, la Conselleria de Medi Ambient va destacar que avui va tenir lloc la presentació dels vigilants que, durant aquest estiu, es dedicaran a informar a la gent de la necessitat de preservar el sistema dunar i que no transitin per sobre de les dunes ni traspassin les barreres de protecció.

El servei a fer consistirà tant en la vigilància i informació com en la recollida de dades per a la preservació dels sistemes platja-duna de Sa Ràpita i És Trenc al municipi de Campos.

Els treballadors informaran als usuaris de la platja de la importància d'aquests sistemes i de les actuacions que s'han realitzat per preservar-los. També recolliran tota una sèrie de dades relacionades amb l'ús públic d'aquests llocs.

Hi ha un total de set vigilants contractats que fan torns des del passat 1 de juliol fins el diumenge 26 d'octubre. El seu horari de treball serà de 10 a 20 hores -el juliol-, d'11 a 19 hores -durant setembre- i de 12 a 18 hores -els caps de setmana d'octubre-.

Cada vigilant disposa de dispositius de comunicació directe amb altres vigilants, i amb un coordinador que avisarà a emergències, agents de medi ambient de la zona, així com amb guàrdia civil i policia municipal.

Aquests sistemes dunars són hàbitats d'interès comunitari inclosos en l'annex I de la Directiva Europea 92/43/CE "hàbitats" i són d'un gran valor ambiental pels elements vegetals i animals que viuen.

Contenido patrocinado