Treballadors aeroportuaris afirmen que la seguretat de Son Sant Joan decau "a passos agegantats" des de gener

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 23 septiembre 2008 18:48

PALMA DE MALLORCA, 23 de setembre (EUROPA PRESS)

El sindicat Comissió de Treballadors Assemblearis (CTA) va afirmar haver detectat que la seguretat en les pistes de Son Santjoan (Palma de Mallorca), ve decaient "a passos agegantats" des de principis d'aquest any, ja que les companyies aèries, així com les empreses que els assisteixen, realitzen pràctiques de risc amb la "connivència" de l'ens públic Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (AENA), que ho gestiona.

Segons va manifestar avui el responsable d'acció sindical de CTA a Palma, Vicente Izquierdo, en declaracions realitzades durant la celebració de la '1a Jornada de Qualitat i Seguretat a l'Aeroport de Palma', les empreses del sector aeri "deixen de banda la seguretat i la qualitat per ser més competitives i productives", el que repercuteix negativament en la seguretat dels treballadors i els passatgers dels avions.

Concretament, Esquerre, qui també és membre de l'executiva nacional del sindicat, va explicar que "els temps per atendre als avions cada vegada són més curts", al passar de les dues hores i 15 minuts que venien sent habituals a uns 35 minuts, el que obliga als operaris --des de maleters fins a mecànics-- a actuar amb molta més diligència, comprometent així que puguin desenvolupar els seus comesos amb èxit.

Segons el sindicalista, la majoria de les pràctiques de risc no es donaven fins a gener d'aquest any, data des de la qual el servei de Coordinació d'AENA "tolera" que les aeronaus de les diferents companyies siguin repostades amb els passatgers a bord, simplement decretant la 'alerta prèvia', obviant que no hi ha prou camions de bombers a l'aeroport per atendre a tant aparell com els sol·licita al mateix temps, segons va dir.

Però les pràctiques de perill s'estenen a les pistes, on oficialment el trànsit rodat no pot circular a més de 30 quilòmetres per hora, mesura que no respecten ni les 'jardineres' --autobusos que traslladen als passatgers, amb capacitat per a 120 persones--, que freqüentment són conduïdes per operaris sense els permisos legals per fer-ho, i que només van participar en un curs de dues setmanes que ofereix AENA, va puntualitzar Vicente Izquierdo.

De fet, la norma de límit de seguretat "no la respecten ni ells", va dir el sindicalista referint-se als vehicles propis de l'ens públic, que va atribuir tota aquesta situació a la rebaixa que s'ha produït en el temps d'atenció en terra a les aeronaus, que ja no compten amb dues escales d'accés --una si es troben acoblades al 'finger'-- per garantir que una actuï com sortida d'emergència, entre d'altres trasgresions.

Contenido patrocinado