Una empresa mallorquina és seleccionada entre un grup de 27 companyies destacades en els mercats internacionals

Actualizado 18/6/2008 21:23:55 CET

PALMA DE MALLORCA, 18 de juny (EUROPA PRESS)

Una empresa mallorquina, Cibal Multimèdia, ha estat una de les 27 petites i mitjanes empreses (pimes) espanyoles incloses en el llibre 'Pimes espanyoles sense fronteres', editat fa poc per l'Institut Espanyol de Comerç Exterior (Icex) i que serveix com a homenatge als empresaris espanyols que "no coneixen fronteres" en el seu negoci i estan "prestigiant" la imatge del país "pels cinc continents".

En un comunicat difós avui, Icex va explicar que 'Pimes espanyoles sense fronteres' és una obra de contingut inèdit fins ara editada per l'Institut i escrit per José María Triper, director de la revista de negoci internacional Moneda Única i col·laborador al País Negocis, L'Economista i L'Avançat de Segòvia, entre d'altres mitjans de comunicació.

El treball, a meitat de camí entre el periodisme i la literatura, relata la història humana de 27 emprenedors que "a base de treball, sacrifici, i intuïció es desenvolupen sense complexos, i triomfen, en els mercats internacionals més competitius i difícils", van apuntar des de l'Icex.

Segons l'entitat, es tracta d'una mostra representativa de tots els empresaris que un dia van decidir apuntar-se al Pla d'Iniciació a la Promoció Exterior (PIPE) de l'Icex, mentre que actualment ja són més de cinc mil els que ho han fet, "que van vèncer la tradicional por a l'exterior i que, tot i que desconeguts i petits (per la seva mida) a Espanya, són reconeguts i grans en el món".

En concret, Cibal produeix la Col·lecció PIPO, líder de vendes des fa 10 anys, uns jocs educatius que es poden utilitzar a casa o en els col·legis. Cada títol està enfocat perquè els més petits de la casa aprenguin jugant, abraçant amplis temes de l'educació primària, des de països com el Japó, Nova Zelanda, Marroc o Sud-àfrica -i així fins a 70 Estats-, a través de la pàgina web 'www.pipoclub.com'.

"Tot va començar en 1994. Teníem una empresa de programació i comencem a detectar la circulació de productes multimèdia destinats als nens, que procedien dels Estats Units i vam veure que a Espanya no hi havia creació pròpia. Així que decidim arriscar i ser els primers", recorda el promotor i gerent de la companyia, Domingo Sanz.

El salt més important en la trajectòria de Cibal s'ha produït en 1999, quan va llançar 'Aprèn a llegir amb Pipo', el joc més venut de la col·lecció, èxit del qual està en el fet que és un mètode configurable per professors i pares. A partir d'aquest moment, les vendes van començar a multiplicar-se, i va donar començament una etapa de lideratge en la qual Espanya Cibal arriba a unes quotes pròximes al 45 per cent en volum de facturació, en un mercat en el competeixen 400 títols diferents, segons Icex.