VALÈNCIA, 23 Mar. (EUROPA PRESS) -
L'aerolínia Air Berlin volarà a partir del 16 d'abril des de València, via Palma de Mallorca, a les ciutats alemanyes de Friedrichshafen --al sud, capital del districte de Bodensee-- i Weeze --a l'oest, pròxima a Düsseldorf--, de manera que opera ja 37 connexions en vuit països des de l'aeroport de Manises (València).
Aquest estiu, la companyia alemanya ofereix vols directes des de València a Palma de Mallorca, Colònia (Alemanya) i Viena (Àustria), aquest últim en substitució de la connexió amb Stuttgart (Alemanya).
Així ho ha assenyalat aquest dimecres en roda de premsa el director general d'Air Berlin per a Espanya i Portugal, Álvaro Middelmann, qui s'ha mostrat "molt content" amb el funcionament del València-Viena --operat per NIKI, el seu soci austríac-- i ha assegurat que estudien "totes les possibilitats" per afegir noves destinacions.
Gràcies al reforç de la seva estructura aeroport de connexió de Mallorca, a l'estiu també volarà des de València a Barcelona, Bilbao, Madrid, Màlaga, Sevilla, Eivissa i Faro (Portugal), així com a 20 destinacions a Alemanya, cinc a Àustria, dos a Suïssa i un a Itàlia, un altre a Holanda i un més a Dinamarca. A més, operarà tres connexions intercontinentals.
En 2010, la companyia va transportar 271.079 passatgers amb origen o destí a València i en els dos primers mesos de l'any va registrar 28.137 viatgers. A Alacant, ha tancat 2010 amb 620.856 passatgers.
Respecte a l'augment experimentat l'any passat a València, davant del retrocés d'Alacant, Middelmann ha ressaltat les xifres del vol Colònia-València per l'"important paper" de les factories de Ford en les dues ciutats, així com l'atractiu que ha adquirit València com destí per a "escapades".
Amb vista a 2011, ha augurat una "lleugera reducció" a València per l'ajust de les operacions amb Palma de Mallorca i ha indicat que el seu objectiu és "repetir xifres" a Manises i El Altet.
"MODERAT OPTIMISME" EN 2011
Middelmann ha comentat que afronten el futur "amb moderat optimisme" i amb "bones perspectives" per a Espanya, després d'haver viscut un 2010 "difícil" i amb "moltes complicacions" meteorològiques i relacionades amb el núvol volcànica i la vaga de controladors.
En aquest sentit, ha valorat l'aposta de la companyia per les "aliances" amb altres aerolínies i ha defensat les "estratègies de col·laboració" dins del sector, amb iniciatives com els acords de comarketing adoptats amb la Conselleria de Turisme o els enllaços posats a disposició dels hotelers en les seves pàgines web per reservar els vols, en detriment de les subvencions.
SUBVENCIONS SÓN "PA PER AVUI I FAM PER DEMÀ"
Segons la seva opinió, la política de subvencions públiques "suposa pa per avui i fam per demà" perquè considera "demostrat" que algunes companyies aèries "quan deixen de rebre diners, se'n van".
És més, preguntat per la guerra de tarifes oberta en alguns vols regionals, ha atribuït aquesta situació a l'existència de "tràfics que sol eren sustentats en subvencions", en un context en el qual el tren d'alta velocitat (AVE) ha suposat "un canvi radical" que pot repetir-se amb els canvis en la gestió aeroportuària i l'entrada del capital privat.
Després de preguntar-li per l'aeroport de Castelló, Middelmann ha recalcat que "el problema és posar primerament a Castelló al mapa, de la mateixa manera que es va fer abans amb València", en aquest cas "gràcies a esforços importants" com els realitzats a la Ciutat de les Arts i les Ciències, la America's Cup i la Fórmula 1 o a l'"espectacular" obertura al mar protagonitzada per la ciutat.
Així, ha incidit que Castelló també "requereix un pla a mitjà i llarg termini" per donar a conèixer el destí.
"El primer és promocionar el destí i després parlar d'operacions", ha recalcat el directiu d'Air Berlín, qui ha comentat que li va traslladar aquest missatge a la consellera de Turisme, Belén Juste, a una reunió celebrada fa poc a Berlín.
GUARDONS BEST AGENT AWARD 2010
En aquest mateix acte, Middelmann ha fet lliurament dels guardons Best Agent Award 2010, amb els quals l'aerolínia premia a les tres millors agències de viatges a cadascuna de les 17 destinacions que formen part de la xarxa de trajectes de l'aerolínia a Espanya i Portugal.
En la seva tercera edició, ha distingit a València a Viatges Iberia, com agència de viatges amb més volum de vendes, a Viatges Aqua Travel, com la que va registrar major creixement respecte al 2009, i a Halcón Viatges, per obtenir el millor resultat en venda de grups.