Atemptat.- Els hotelers de Palmanova només han patit 15 anul·lacions de reserves des de dijous, dintre del normal

La Conselleria de Turisme contracta una empresa especialitzada a gestionar crisis i obre un 'centre d'atenció telefònica' per atendre consultes de visitants

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: lunes, 3 agosto 2009 18:07

PALMA DE MALLORCA, 3 Ago. (EUROPA PRESS) -

Els hotelers de la població costanera mallorquina de Palmanova (Calvià), només han patit 15 cancel·lacions de reserves des de dijous passat, 30 de juliol, quan s'ha produït l'atemptat que li va costar la vida a dos guàrdies civils, un volum d'anul·lacions d'allotjament que consideren que entra d'aquí al normal per a aquesta època de l'any, que, a més, poden deure's a diferents causes, incloses les personals.

Així ho va exposar el president de l'associació hotelera d'aquesta zona, Sebastián Darder, després de reunir-se aquest matí al Consolat de Mar amb el president del Govern, Francesc Antich, el conseller de Turisme, Miquel Nadal, el gerent de la Federació Empresarial Hotelera de Mallorca (FEHM), Alfonso Meaurio, i el president de l'Agrupació de Cadenes Hoteleres, Aurelio Vázquez.

La impressió que van voler transmetre tots els participants en la reunió ha estat de "normalitat", sense "cap situació que sigui destacable", ha apuntat el conseller Nadal, qui ha afirmat que els hotels de tota l'illa "funcionen correctament" i ha considerat que al llarg d'aquesta setmana es reduiran encara més les cancel·lacions de reserves, que fins ara "no ha estat significatives", ha assenyalat Meaurio.

Això es deu al fet que la Conselleria ha contractat a l'empresa Crisadvising Communicator, una companyia alemanya -- filial espanyola de la qual es flama Marc de Comunicación-- especialitzada a gestionar la informació en situacions de crisis de manera que no resulti perjudicial, en aquest cas, a l'activitat turística, que aquests dies es troben en plena temporada alta, moment escollit pels terroristes per atemptar.

Però, amb l'objectiu de conjurar qualsevol risc, s'ha pres també la mesura d'obrir un 'centre d'atenció telefònica' al qual, trucant al número 900 900 365, els turistes podran dirigir-se per fer consultes respecte a les condicions de seguretat de les Illes Balears, la possibilitat que es produeixin retards aeris, la grip A o altres incidències que puguin interessar als visitants.

D'altra banda, el conseller de Turisme també va posar de manifest que l'Aeroport de Son Santjoan va recuperar la normalitat durant el cap de setmana, quan ha rebut i va enviar a un total de 250.000 passatgers. I, sobre aquesta qüestió, ha precisat que, en contra del que es va informar, el dia de l'atemptat no va estar tancat en cap moment, sinó que s'han produït controls de seguretat més exhaustius i, per tant, retards més importants.

Contenido patrocinado