Bloc i BNG demanaran que el Senat rebutgi la privatització d'AENA per "no garantir una millor gestió aeroportuària"

Foto Roda De Premsa Pere Sampol Amb Biel Vicens I X.M. Pérez Bouza (BNG)
EP/PSM-ENTESA
Actualizado: jueves, 31 marzo 2011 17:36

Vicens censura que el Ministeri de Foment "no ha donat cap pas" per descentralitzar la gestió dels aeròdroms


PALMA DE MALLORCA, 31 Mar. (EUROPA PRESS) -

El Bloc i el BNG han presentat una iniciativa al Senat en la qual es rebutja la privatització d'AENA per "no garantir una millor gestió aeroportuària, ja que va en contra de l'interès general", tal com, segons la seva opinió, s'ha demostrat en les "poques experiències" que hi ha hagut dins d'Europa, com a Londres, on s'ha "degradat la gestió" d'aquestes infraestructures.

En una roda de premsa, el senador autonòmic de Balears, Pere Sampol, ha explicat que el Bloc i el BNG han plantejat una esmena al Projecte de Llei de Reforma de la Llei d'Arbitratge i de Regulació de l'arbitratge institucional en l'Administració General de l'Estat, mitjançant la qual es reclama la derogació del capítol I, que fa referència a la modernització del sistema aeroportuari.

Alhora, demanen la derogació dels articles compresos entre el 7 i el 13, així com la Disposició transitòria segona i la Disposició transitòria tercera del Reial Decret Llei 13/2010, de 3 de desembre, d'actuacions a l'àmbit fiscal, laboral i liberalitzadores per fomentar la inversió i la creació de llocs de treball.

Mitjançant aquesta esmena, que es debatrà en el Ple de la Cambra Alta del pròxim 26 d'abril, els dos grups nacionalistes, segons ha detallat Sampol, pretenen provocar un debat parlamentari sobre la "conveniència o no" de la privatització dels aeroports, tenint en compte que "no s'ha votat res en les Corts Generals que autoritzi al Govern a privatitzar aquestes infraestructures tan importants".

"És una temeritat privatitzar a les illes en la gestió de la principal porta d'entrada de l'activitat econòmica, que és el turisme, i no vull pensar què succeiria si els aeroports cauen en mans de companyies que tinguin els seus interessos econòmics i turístics fora de l'arxipèlag", ha sostingut Sampol, qui espera que l'esmentada esmena compti amb el suport de Coalició Canària i d'altres formacions perquè pugui ser aprovada al Senat.

Així, el senador ha remarcat que el seu objectiu és traslladar a la Cambra Alta l'opinió dels sectors econòmics de Balears, que ja s'han posicionat "en contra de la privatització exigint la cogestió aeroportuària".

"CAP PAS PER A LA DESCENTRALITZACIÓ"

Per la seva banda, el conseller de Medi Ambient i Mobilitat, Gabriel Vicens, ha censurat que el Ministeri de Foment "no ha donat cap pas" per descentralitzar la gestió dels aeròdroms, tot i les seves "bones intencions".

"Ara interessa molt privatitzar la societat matriu, i alhora es plantegen privatitzacions en règim de concessió dels Aeroports de Madrid i Barcelona, pel que tenim la màxima preocupació que això s'apliqui a Balears", ha tancat.

Així, Vicens ha recordat que el Govern va enviar un decàleg al ministre de Foment, José Blanco, en què mostrava el seu rebuig a la privatització i defensava la gestió individualitzada dels aeroports, tenint en compte que, segons la seva opinió, això dóna una "gran flexibilitat" per adaptar la gestió d'aquestes infraestructures a una economia turística com la de les illes. Tot i això, el conseller ha admès que des que l'Executiu va remetre el citat decàleg, no s'ha produït "cap avanç" en aquest sentit.