Els empresaris de la motocicleta de Balears reclamen al Govern ajudes econòmiques per fomentar la venda de motos

Exigiran una ajuda semblant a l'acordada a Catalunya, on s'aportaran entre 100 i 1.000 euros per a la compra d'una moto en funció de la cilindrada

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 2 junio 2009 22:03

PALMA DE MALLORCA, 2 Jun. (EUROPA PRESS) -

L'Associació dels Empresaris de la Motocicleta de Balears (AEMOT) reclama al Govern ajudes econòmiques per fomentar la venda de motos, de la mateixa manera que s'ha fet en el sector dels vehicles, si bé està a l'espera que es comencin a aplicar a Catalunya, després que ja s'hagi aconseguit un acord en aquesta Comunitat, mitjançant el qual la Generalitat aportarà una subvenció, que oscil·larà entre els 100 i els 350 euros i els fabricants entre els 200 i els 700 euros en funció de la cilindrada.

Així ho ha informat a Europa Press el nou president d'AEMOT a Balears, José Ramón Hernández, qui després de ser elegit per ocupar aquest càrrec dissabte passat, va incidir en la necessitat que l'Executiu autonòmic s'impliqui econòmicament amb aquest sector, després que hagin caigut les vendes de motocicletes i ciclomotors en un 70% durant l'últim any.

Hernádez ha assenyalat que AEMOT, entitat associada a Indústria-Pimem, exigirà una xifra semblant a l'aprovada a Catalunya, amb l'objectiu d'incentivar la venda de motocicletes i ciclomotors a les illes i, en aquest sentit, ha informat que en les pròximes setmanes, elaborarà un informe "molt detallat" per presentar-lo a l'executiu autonòmic.

Així, ha indicat que s'ha de fer un estudi de les unitats que estan actualment en circulació, que ronden les 400.000 a Balears, entre motocicletes i ciclomotors, i, per tant, s'analitzarà el nombre de matriculacions aproximat que es pot produir al llarg d'aquest any.

El nou president d'AEMOT ha recordat que a Balears, no existeix cap ajuda econòmica per a la compra d'una motocicleta o ciclomotor, tot i que s'han posat en marxa una sèrie de nous impostos que graven en molts casos amb el màxim import la matriculació d'aquests vehicles, el que, segons ha criticat, fa "molt dany" al centenar d'empreses d'aquest sector que operen a l'arxipèlag balear, dedicades a la venda i reparació.

"Els anys anteriors han estat de bonança perquè s'ha venut molt, però ara ha deixat d'existir la demanda i, per tant, fan falta ajudes per part de l'administració", ha remarcat Hernández, qui ha indicat que no només es comercialitzen menys motos, sinó que també s'ha reduït el nombre d'aquests vehicles que acudeixen als tallers, perquè hi ha molta motocicleta "parada i, per tant, ja no es fan tantes revisions periòdiques".

MOTOS MÉS SEGURES

Finalment, ha remarcat que si l'Executiu balear ajuda econòmicament a renovar el parc de motos a les illes, cada vegada haurà un major nombre de vehicles d'aquest tipus en "millor estat", el que suposarà que els motoristes "tendran menys probabilitat de tenir un contratemps".

Precisament, ha destacat la bona resposta que hi ha hagut per part del Consell de Mallorca en matèria de carreteres, després que hi hagi suprimit "bastants quilòmetres" de tanques baranes, que han estat substituïdes per les homologades per la Unió Europea que són molt menys perilloses per als motoristes.

Contenido patrocinado