Grip.- El Govern assegura que el turisme cap a Espanya no es veu afectat i es desenvolupa amb "normalitat"

Actualizado: lunes, 4 mayo 2009 14:12

Titlla de "psicosi" la negativa dels maleters de París-Orly a manipular equipatges espanyols

BARCELONA, 4 Maig. (EUROPA PRESS) -

El secretari d'Estat de Turisme, Joan Mesquida, ha afirmat avui que el turisme cap a Espanya es desenvolupa amb normalitat malgrat l'existència de grip A, i que de moment no es detecta reticència dels viatgers a elegir Espanya com destí a causa de a la malaltia.

En el cas dels maleters de l'aeroport de París-Orly que dissabte a la tarda van decidir negar-se a descarregar o carregar maletes en els vols procedents o amb destinació a aeroports espanyols, Mesquida va emmarcar aquesta situació en "actituds no justificades" producte de la "psicosi", com passejar amb màscara pel carrer o pels aeroports.

Sobre aquesta qüestió, ha afirmat que "la situació està controlada", que el sistema sanitari espanyol és dels millors del món i que les 32 oficines de Turisme d'Espanya estan en contacte "permanent" per informar als tour operadors internacionals.

Ha insistit que la situació actual és "d'alerta, però no d'alarma", i respecte a possibles afectacions de la grip A per al turisme en la temporada alta d'estiu, ha considerat que "tot dependrà de l'evolució de la malaltia de les pròximes setmanes".

Mesquida ha afirmat que els operadors espanyols a Mèxic "estan patint" la reducció del turisme a la zona, tot i que ha afegit que és "encara aviat" perquè el Govern espanyol estudiï algun suport davant aquesta situació.

A la I Reunió Internacional de Turisme organitzada avui per l'escola de negocis IESE, Mesquida ha reconegut que el turisme espanyol sí que està patint la crisi econòmica global, ja que "tots" els mercats emissors de turisme cap al país estan afectats per la conjuntura.

Va posar com a exemple Europa, que suposa el 93 per cent dels visitants que acudeixen a Espanya, i on 14 països estan en recessió i s'estan registrant taxes d'atur que no es veien des de la Segona Guerra Mundial.

Per combatre aquesta situació, ha destacat la necessitat "d'estar més presents que mai en la ment dels consumidors", amb més promocions, presència en fires internacionals i col·laboracions.

Finalment, ha apuntat a la innovació per incrementar el valor afegit de les instal·lacions turístiques a Espanya, així com la seva presència a Internet, per captar les noves preferències dels viatgers, orientades a la recerca "d'experiències" noves.