PALMA DE MALLORCA, 30 Sep. (EUROPA PRESS) -
El Departament d'Obres Públiques del Consell de Mallorca ha adjudicat les obres de construcció de la variant de Porto Cristo i la variant de Llubí a una Unió Temporal d'Empreses (UTE) formada per Vies i Construccions i Excavacions S'Horta, que s'encarregaran de la instal·lació d'aquestes dues carreteres en una actuació que suposarà desviar el trànsit rodat del nucli urbà de les dues localitats afectades.
En un comunicat, el Consell ha informat que la variant de Porto Crist, que unirà la carretera Manacor-Porto Crist (MA 4020) i la carretera Porto Crist-Porto Colom (MA 4014), té un pressupost de més de quatre milions d'euros i un termini d'execució de 18 mesos, amb la finalitat de descongestionar el centre i el nucli urbà dels col·lapses circulatoris que es produeixen en aquesta població durant els mesos d'estiu.
En aquest sentit, la institució insular ha recordat que la intensitat mitjana de trànsit diari a la carretera de Manacor a Porto Crist és de 20.000 vehicles, una xifra que en els mesos d'estiu s'incrementa en un 50 per cent a causa de la major presència d'automòbils i al pas dels 900 autocars diaris que circulen per primera línia i els carrers d'aquest últim municipi.
Pel que fa a la variant de Llubí, el Consell ha remarcat que la intervenció suposarà també treure del nucli urbà un important nombre de vehicles, així com una inversió d'aproximadament 3,5 milions d'euros, que es destinaran a una obra a executar en 18 mesos.
Segons les previsions del conseller insular d'Hisenda, Obres Públiques i Innovació, Antoni Alemany, les obres de les dues variants s'iniciaran en un mes, i se sumaran a altres projectes del conveni de carreteres signat en 2009 amb el Ministeri de Foment que actualment s'estan portant a terme, com és el cas del tercer carril de la via de cintura de Palma i de la variant de Son Servera. El conveni preveu una inversió global de 431 milions d'euros fins a 2017 i té com a objectiu la modernització de la xarxa viària de Mallorca.