L'empresari que va signar el contracte per a la cessió d'amarratges a Trapsa assegura que s'ho van lliurar ja "negociat"

Actualizado: jueves, 24 marzo 2011 16:05

PALMA DE MALLORCA, 24 Mar. (EUROPA PRESS) -

L'ex apoderat de l'empresa Teinver, filial del grup Trapsayates, Pedro Carmelo Hernández, qui va signar el contracte pel qual el Club Marítim de Maó havia de cedir de manera presumptament irregular a la seva empresa 13.500 euros i tres amarratges valorats en 4,5 milions d'euros, ha assegurat davant del jutge instructor del cas Mar Blau que li van lliurar les clàusules ja negociades i, per tant, no va intervenir en la seva redacció com tampoc ha fet cap indicació.

"No tenia relació amb Trapsayates i ni tan sols sé què és un amarratge", ha manifestat fins i tot l'empresari durant la seva declaració com a imputat davant del titular del Jutjat d'Instrucció número 8, Antoni Rotger, en què s'ha desvinculat d'aquesta manera de les suposades irregularitats comeses durant el concurs d'adjudicació d'amarratges al Port de Maó i que, segons les investigacions, anaven dirigides a alterar el resultat d'aquesta convocatòria.

En la seva compareixença, l'encausat ha incidit que, malgrat llegir-lo i estampar la seva firma en ell, no ha valorat el contracte que va subscriure en octubre del 2005. En ell s'assolia un acord amb el Club Marítim de Maó perquè aquest, malgrat haver quedat segon en el concurs, resultés guanyador al marge del dictamen de la mesa de contractació, a canvi de cedir a Trapsa -si renunciava a l'adjudicació- tres amarratges de tres metres d'eslora i 13.526 euros més IVA, el que quedava establert en la clàusula tercera del contracte.

Tal com ha recalcat sobre aquesta qüestió, desconeixia que aquesta clàusula fos il·legal i considerava que era "perfectament correcta", i alhora ha apuntat que va estar el llavors conseller delegat de Trapsa, Juan Manuel Domínguez, qui li va lliurar el contracte ja redactat per a la seva firma. Hernández ha defensat fins i tot que el contracte era "útil i beneficiós" per a Teinver.

Tal com consta en un dels oficis inclosos en el sumari del cas, ha estat l'expresident de l'Autoritat Portuària de Balears (APB), Juan Verger, qui va proposar aquesta solució al president del Club Marítim de Maó, Luis Barca, a fi d'evitar que la seva oferta quedés en segon lloc del concurs i que Trapsa renunciés a la primera posició que havia quedat, a canvi de rebre com a contrapartida els diners i els amarratges.