Més del 90% dels balears són fidels a un mateix establiment al fer la compra diària i setmanal

Comercio de alimentación, frutas
EP/AYUNTAMIENTO DE MADRID
Actualizado: lunes, 13 junio 2011 15:36


PALMA DE MALLORCA, 13 Jun. (EUROPA PRESS) -

Més del 90% dels balears són fidels a un mateix establiment al fer la compra diària i setmanal, segons apunta l'enquesta 'Hàbits de compra dels espanyols', que assenyala que la majoria de la gent elegeix centres d'alimentació pròxims a la llar.

L'enquesta sobre les preferències dels compradors en els supermercats i hipermercats a Espanya ha estat elaborada per l'empresa d'estudis sociològics Sondea per a l'associació espanyola d'empreses de fabricants de marques de gran consum Promarca.

L'informe indica que la majoria dels ciutadans valora la proximitat de l'establiment alimentari a la llar, de manera que un 78% dels enquestats afirma tardar només entre 5 i 10 minuts a arribar al supermercat o hipermercat habitual.

A més, gran part d'ells, independentment de l'edat, va caminant a comprar. Així, un 50% d'enquestats reconeix anar en cotxe al supermercat/hipermercat, mentre que un 47% aposta per anar caminant i només un 3% va en transport públic.

L'estudi conclou també que set de cada deu consumidors busquen en les ofertes i promocions la forma d'estalviar en la compra. A més, sis de cada deu es decanten per establiments que ofereixin varietat de marques, a l'entendre que la competència entre les quals hi ha abarateix la cistella de la compra. Alhora, un 30% que considera l'existència de productes de temporada un clar factor d'estalvi.

En la distància el segueix un 19% que busca sempre l'establiment que ofereixi els productes més barats, i un 17% que aposta pels productes concentrats com a fórmula per millorar l'economia.

L'informe afirma també que per als balears la varietat de productes en els establiments és important, sobretot, perquè garanteix una cistella de la compra més econòmica al fomentar la competència (36%) i per la comoditat de fer tota la compra en el mateix lloc (25%).

Després d'aquestes dues raons, el 22% dels balears afirma que la varietat és important per a ells perquè pot elegir el producte o marca que vol comprar i per a un 14% perquè no ha de portar-se a casa una marca o producte que no és el que busca o el que compra sempre.

Tot i això, gairebé 4 de cada 10 balears reconeixen que el seu establiment de compra habitual no els ofereix tots els productes i marques que busquen.

En el cas que un consumidor no trobi la marca que vol, el 67% dels enquestats reconeix en aquests casos acabar comprant una altra diferent a la qual buscava.

En aquesta línia, l'estudi afegeix que al 47% dels preguntats li molesta tenir dificultats per trobar productes i marques molt conegudes. Alhora, al 53% li molesta que els productes no tinguin data de caducitat o no informin del seu origen.

Un altre dels aspectes més valorats pels consumidors balears a l'hora de fer la seva compra és la qualitat dels productes. Al preguntar-los què entenen per un establiment que tinguin productes de qualitat, un 69% ho relaciona amb supermercats i hipermercats que ofereixen marques de tota la vida i de confiança.

Finalment, l'estudi també assenyala que l'agilitat a l'hora de pagar (moltes caixes i autoservei) és el servei més ben valorat pels consumidors en els supermercats i hipermercats al fer la compra diària o setmanal (36%), seguit que tingui aparcament propi (25%) i que present una bona informació i senyalització als passadissos (14%).

En canvi, l'amplitud d'horari, no haver de pagar per les bosses de plàstic o fer la compra en línia són els menys valorats en aquest tipus de compres.