Sant Joan serà el primer Ajuntament d'Eivissa on es podrà tramitar el DNI de manera electrònica

Actualizado: jueves, 30 abril 2009 20:03

EIVISSA, 1 de Maig (EUROPA PRESS)

Sant Joan de Labritja serà el primer Ajuntament de l'illa d'Eivissa que acollirà les gestions relatives a la renovació i tramitació del DNI electrònic. Segons ha avançat l'alcalde de la població, Antoni Marí Marí, es tracta d'acostar l'administració local a la Policia Nacional amb la finalitat de què els nostres ciutadans no s'hagin de desplaçar fins a la Comissaria per obtenir un nou carnet d'identitat.

Per a això, els residents a Sant Joan interessats hauran de concertar una cita al telèfon de l'Ajuntament després de la qual se'ls donarà una data conjunta, en grups de 50 persones, on es recolliran les seves dades de filiació, empremtes i fotos.

Tot seguit se'ls convocarà a una altra jornada en la qual un grup d'agents procedirà a portar al consistori els DNIs expedits en el lloc base i completarà la gravació del xip, així com la incorporació dels certificats digitals en presència dels ciutadans que ja haguessin comparegut en la primera sortida. Serà aleshores quan aquests rebin a més el PIN acreditatiu dels seus documents.

Les cites es concertaran dues vegades al mes "depenent de la demanda que tingui aquest servei", segons ha avançat Marí Marí. Podran sol·licitar aquest servei "tots aquells ciutadans que desitgin renovar els seus DNIs, independentment que aquests caduquin o no, ja que són moltes les persones interessades a adaptar la seva documentació a aquest nou format", ha concretat l'alcalde de Sant Joan.

La Comissaria d'Eivissa expedeix des de juny del 2008 aquest model acreditatiu que inclou un xip identificatiu de l'usuari. És ara quan aquest servei s'incorpora a les zones rurals amb la creació d'un equip mòbil.

Sant Joan és la primera població en fa ús d'aquest servei "després de ser la més allunyada i, per tant, suposar un major menyscabament als ciutadans a l'hora de desplaçar-se", per aquesta raó segons ha matisat l'alcalde del municipi "l'Ajuntament vol acostar als seus veïns, en la major mesura del possible, tots els tràmits que estigui en la nostra mà".

Sobre aquesta qüestió ha recordat que la nova Pàgina Web de l'Ajuntament també inclou un apartat en què busca "atendre als usuaris des de les seves cases i que molt aviat servirà, també, perquè aquest mateix servei els permeti fer les gestions còmodament".