Thomàs subratlla la necessitat d'especialització per part de les persones que tenen contacte amb els consumidors

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: lunes, 2 junio 2008 20:25

PALMA DE MALLORCA 2 Jun. (EUROPA PRESS) -

El conseller de Salut i Consum, Vicenç Thomàs, va destacar avui la necessitat d'avançar en l'especialització de les persones que tenen una relació directa o indirecta amb els consumidors per modular la seva activitat cap a les demandes d'uns ciutadans cada vegada més exigents amb els serveis que reben.

Així ho va destacar durant la inauguració -a l'edifici Gaspar Melchor de Jovellanos del campus de la Universitat dels Illes Balears (UIB)- del curs 'La protecció del turista com consumidor', acte al qual també hi va assistir la directora de l'Institut Nacional de Consum del Ministeri de Sanitat, Etelvina Andreu.

Thomàs va reiterar que els turistes, com consumidors, són vulnerables per dos aspectes: la seva condició de desplaçat -estan fora de l'àmbit que coneixen i en què se saben moure- i els components que poden dificultar la comunicació -com l'idioma o la documentació exigida per les autoritats per accedir a un país-.

D'altra banda, el conseller va posar èmfasi que les Balears estan treballant en xarxa amb el Centre Europeu del Consumidor i disposen de set punts d'informació telemàtica a totes les Illes. A través d'aquests punts qualsevol consumidor té accés a informacions sobre els seus drets i també es poden presentar reclamacions per internet.

El curs inaugurat avui és el primer de quatre, en els que s'abordaran els drets dels usuaris en els transports, en l'àmbit financer i el mercat immobiliari. Segons Thomàs, treballar en la formació "dels nostres professionals genera una major confiança dels consumidors" ja que aquests podran trobar en l'Administració una eina eficaç per a la defensa dels seus interessos.

Contenido patrocinado