Vila ha registrat en 2009 un descens en el nombre d'accidents tot i que tres persones han mort a la carretera

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 17 febrero 2010 16:51

EIVISSA 17 Feb. (EUROPA PRESS) -

El nombre d'accidents s'ha reduït durant el 2009 un 6,21% al municipi de Vila en relació amb l'any passat. També van disminuir el nombre de vehicles retirats per la grua per estar mal estacionats en un 25% i van augmentar els controls preventius de trànsit en gairebé un 50%, passant dels 157 realitzats el 2008, als 309 de l'any passat, segons es desprèn de la Memòria de la Policia Local que es va presentar aquest matí.

El regidor de Seguretat Ciutadana, Vicent Torres, ha explicat que "tot i que el nombre d'accidents ha baixat, en 2009 hi ha hagut tres víctimes mortals, quan el 2007 i el 2008 no s'ha produït cap".

Torres també ha destacat que "la retirada de vehicles per la grua s'ha reduït en gairebé un 50% en els últims quatre anys". El 2006 es van retirar 10.079 i en 2009 un total de 5.545. El regidor ha explicat també que "aquest any s'han verificat més cotxes en els controls però el percentatge d'infractors és més baix, els conductors estan més conscienciats". El 2008, el 10,6% dels controls van acabar en infracció. L'any passat només el 7,3%. De fet hi ha hagut un 24'2% menys de denúncies que el 2008.

De totes maneres, algunes infraccions com parlar pel mòbil mentre es condueix o no portar el cinturó de seguretat van patir un increment important. El 2008 s'han registrat 131 sancions pel cinturó i en 2009, un total de 290. Pel que fa a parlar pel mòbil, fa dos anys s'han registrat 120 multes i l'any passat 215.

D'altra banda, hi ha set policies locals més al carrer que abans treballaven en el servei de vigilància del dipòsit municipal de vehicles que s'ha adjudicat a una empresa externa.

Por otro lado, hay siete policías locales más en la calle que antes trabajaban en el servicio de vigilancia del depósito municipal de vehículos que se ha adjudicado a una empresa externa.

Contenido patrocinado