AMPL.-Air Berlín reduirà la flota que utilitza en 14 aeronaus abans de finals d'any

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 17 septiembre 2008 20:05

L'aerolínia incrementa en un 6,3% el volum de passatgers traslladats gràcies al programa d'eficàcia, que preveu congelar la seva plantilla

PALMA DE MALLORCA, 17 de setembre (EUROPA PRESS)

La companyia aèria Air Berlín preveu reduir la flota que utilitza de les 134 aeronaus que disposa actualment, entre pròpies i cedides per altres aerolínies, fins un total de 120, en un procés que culminarà abans que acabi l'any.

Aquest és l'aspecte més destacable del programa d'eficàcia recent posat en marxa per la companyia, que prioritzarà la retirada d'avions aliens, com els Fokker de Germania que cobreix les rutes amb Alacant i valència, que seran substituïts per dos 737 propis amb base a Palma a partir de l'1 de novembre.

Així ho va exposar avui el director per a Espanya i Portugal d'Air Berlín, Álvaro Middelman, qui va presentar, en un dinar mantingut amb els mitjans de comunicació en el Poble Espanyol de Palma de Mallorca, les novetats per l'hivern 2008-2009.

Entre elles, destaca l'obertura de connexions entre l'aeroport Don Quijote, de Ciudad Real, --el primer privat d'Espanya-- i diferents destinacions d'Europa, quatre vegades per setmana i sempre a través de l'aeroport de connexió de Son Santjoan, gràcies a un acord tancat amb els explotadors d'aquesta infraestructura recent inaugurada.

Respecte a la situació de la flota, integrada per 50 Boeing, 60 Airbus 8 Fokker i 10 aeronaus en règim de 'wet lease', Middelman no va descartar que es produeixi "alguna reducció més", a causa de l'increment en el preu del querosè, que es va duplicar en l'últim any, i actualment ja suposa un 30 % del compte de resultats de la companyia, va admetre.

Segons va dir, Air Berlín està prenent mesures "la cosa més pròximes possibles a l'autèntica realitat del mercat", que li ha portat a incrementar en un 6,3 % el volum de passatgers, a base d'incrementar les vendes individuals i d'ampliar l'ocupació dels avions; però entre les quals també figura congelar l 'actual plantilla de la companyia, segons va exposar.

En total, aquesta companyia utilitza actualment a 8.369 persones, comptant amb el personal de les sucursals de CHS, LTU i Belair, sent una de les plantilles que més va créixer en el sector aeri els últims anys, amb la qual atenen un total de 45 trajectes en deu països diferents, destacant les 18 connexions amb Alemanya i les 15 amb Espanya.

PALMA, L'AEROPORT MÉS IMPORTANT

Les xifres que va donar a conèixer el director d'Air Berlín per a Espanya i Portugal apunten que segueix creixent en el seu mercat "natural", amb primeres i segones posicions en els principals aeroports del país alemany, així com increments en els 15 aeroports més importants de la xarxa de l'aerolínia, destacant un altre cop el de Palma, el més important de tots per sobre del de Düsseldorf.

La flota d'Air Berlín està composta per aparells amb una edat mitjana de 5,2 anys, el que la converteix en una de les més joves de la indústria aeronàutica, i, a més, és considerada la sisena companyia més segura, davant dels llocs 22 i 44 que ocupen Lufthansa i Iberia, respectivament.

Aquesta companyia és actualment la segona en importància a Alemanya i a Espanya, així com la quarta de tot Europa, i lidera el sector de les baix cost, que és el que va registrar major creixement en l'última dècada.

Contenido patrocinado