Consell i Cort portaran endavant el desdoblament de la Ma-30 i buscaran el consens entre els veïns de Son Ferriol

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 19 julio 2011 16:15

PALMA DE MALLORCA 19 Jul. (EUROPA PRESS) -

La presidenta del Consell de Mallorca, María Salom, ha rebut en audiència a l'alcalde de Palma, Mateo Isern, a una reunió en la qual han constatat la seva intenció de tirar endavant el projecte de desdoblament de la Ma-30, plantejat en la passada legislatura, i buscar el consens entre els veïns de Son Ferriol.

En aquest sentit, Isern ha aclarit en declaracions posteriors a la premsa que el tram anirà des del Coll den Rebassa fins al centre comercial Alcampo, una actuació que ha qualificat de "senzilla". Tot i això, l'alcalde ha explicat que "hi ha una sèrie de petites dificultats que haurem de consensuar amb els veïns de Son Ferriol perquè volem el menor impacte possible".

Tant Isern com Salom han reconegut que, "en línies generals", el projecte de via conectora que havia preparat el anterior Executiu i l'actual són "molt semblants". En la via conectora plantejada durant la legislatura de la socialista Francina Armengol, les rotondes i els trams de carretera, s'alçaven per sobre del nucli de Son Ferriol, deixant-lo gairebé 'enterrat'.

Així, el primer edil de Palma ha indicat que ara començarà una fase de reunions amb tècnics de l'Ajuntament i del Consell, a més de negociacions amb les parts afectades, per començar aquesta primera fase del projecte. Tot i això, Isern ha avisat que la carretera "haurà de passar d'una banda (de Son Ferriol) o per l'altre, el projecte és irrenunciable i se'n va a portar a terme".

L'alcalde ha avançat que les obres haurien de començar el primer trimestre de l'any vinent, tot i que a dia d'avui l'Ajuntament i el Consell es troben "en espera dels informes tècnics i de les licitacions". Alhora, Isern li ha restat importància a l'assumpte dels terminis perquè "no volem que per començar el projecte un mes abans, sigui menys consensuat".

Per la seva banda, la presidenta del Consell ha assegurat que es tracta d'una "prioritat" per a la institució poder "emprendre com el més aviat millor aquesta primera fase d'obres per millorar els accessos a la nostra ciutat".

Per la qual cosa a les partides pressupostàries per portar a terme les obres respecta, Salom ha afirmat que "existeix una partida per a aquesta matèria a dia d'avui, però la liquiditat del Consell no és bona, pel que intentarem negociar amb els quals ens deuen diners per fer les obres el més aviat possible".

FUNCIONAR "COM UN RELLOTGE"

La presidenta del Consell ha aprofitat l'ocasió per recordar que en la passada legislatura, la institució "llançava un projecte que afectava a la ciutat de Palma i l'alcaldessa (Aina Calvo) no tenia ni idea".

Salom ha assegurat que, durant la present legislatura, això no ocorrerà perquè Consell i Ajuntament "aniran de la mà en un moment de crisis en el qual es necessitarà coordinació per ser el màxim d'eficients i eficaços".

Tant la presidenta del Consell com l'alcalde de Palma, han posat èmfasi en la importància que té "ser com un rellotge en benefici dels palmesans, els mallorquins i els balears".

Contenido patrocinado