CEHAT demandarà a Thomas Cook davant del Tribunal de la Competència de la Comunitat Europea

Actualizado: jueves, 28 octubre 2010 17:14

MENORCA, 28 Oct. (EUROPA PRESS) -

La Confederació Espanyola d'Hotels i Allotjaments Turístics (CEHAT) demandarà a l'operador turístic britànic Thomas Cook davant del Tribunal de la Competència de la Comunitat Europea per haver deixat de pagar el 5% en les factures pendents de pagament als establiments espanyols amb la finalitat de pal·liar les pèrdues de la temporada passada turística.

L'objectiu d'aquesta denúncia és evitar que es repeteixi "aquesta posició de domini unilateral per part d'un operador turístic", ha explicat aquest dijous el president de l'Associació Hotelera de Menorca (ASHOME), Joan Melis.

La patronal ha celebrada aquest dijous la seva Assemblea General, durant la qual s'ha informat als hotelers de les actuacions que s'estan portant a terme per part de Servisegur, el bufet d'advocats contractat per [CEHAT] per assessorar legalment als empresaris i que canalitzarà totes les reclamacions individuals.

Durant la trobada, també s'ha plantejat la possibilitat d'agrupar totes les quantitats descomptades per l'operador turístic i fer una reclamació "global" a Thomas Cook. Tot i això, Melis ha assenyalat que aquesta opció resulta "més complicada" i "no és la que trobam que va a prosperar".

El president de ASHOME es va referir a més a l'anunci fet per la consellera de Turisme i Treball del Govern, Joana Barceló, de revisar els convenis signats amb el majorista britànic. "Estem totalment d'acord amb aquesta posició, tota mesura que pugui obligar a recular en aquesta decisió a Thomas Cook és positiva", ha indicat Melis, qui, tot i tot, ha reconegut que no té "molta confiança que vagin a canviar les coses", si bé "es poden adaptar els pròxims compromisos que es tinguin amb Thomas Cook a aquesta nova realitat".

D'altra banda, Melis ha avançat que ASHOME es reunirà durant la pròxima fira turística World Travel Market amb representants de l'operador turístic per avaluar els resultats dels convenis signats al començament de l'any de manera conjunta entre hotelers, administracions i majorista i valorar les actuacions de futur.