PALMA DE MALLORCA 3 Feb. (EUROPA PRESS) -
El Consell de Mallorca i la Conselleria d'Agricultura i Pesca van signar avui un conveni de col·laboració que té per objectiu millorar la competitivitat dels productes agroalimentaris de l'illa a través de la promoció i de l'assistència a fires, mercats i diferents esdeveniments que es desenvolupin tant a Mallorca com l'exterior.
En roda de premsa, la presidenta de la institució insular, Francina Armengol, va detallar que mitjançant aquest acord, vigent fins al 31 de desembre del 2009, l'executiu autonòmic aportarà una quantitat de 250.000 euros al departament d'Economia i Turisme del Consell de Mallorca. Així, es desenvoluparan accions pròpies i iniciatives cofinançades amb altres organismes com màrqueting i informació mitjançant noves tecnologies, assistència i organització de fires i altres esdeveniments, i publicacions en qualsevol mena de suport.
Armengol va detallar que aquest conveni cal per desenvolupar les accions de promoció dels productes agroalimentaris ja que encara no s'ha desenvolupat el traspàs perquè la institució insular tingui les competències en la matèria, tal com estableix l'article 70 de l'Estatut d'Autonomia.
Per la seva banda, la consellera d'Agricultura i Pesca, Mercè Amer, ha assenyalat que recolzant els productes de l'illa no només es reforça el teixit empresarial de Mallorca, sinó que també es recolza al social, i ha assegurat que es tracta d'una "bona col·laboració" que permet reforçar el sector primari ja que aquest "és conservació del territori".
El conveni també suposarà donar un pas més en la promoció turística de l'illa i, per aquesta raó, la consellera insular d'Economia i Turisme, Isabel Oliver, ha remarcat la "connexió" existent entre la promoció econòmica i turística i ha sostingut que l'acord permetrà llançar una imatge de Mallorca com destinació diferent, lligada als viatges gastronòmics.
A més, ha recordat que, fins ara, ja s'han desenvolupat accions de promoció dels productes agroalimentaris com ha estat l'assistència a diferents fires temàtiques de l'illa, la realització de dos anuncis a Espanya -com el que va aparèixer sota el lema 'Perquè les coses bones traspassen fronteres-, o l'execució d'una campanya a Alemanya; tot això amb la idea que si es coneixen els productes, els potencials usuaris els sol·licitaran i consumiran més.
Així, Oliver va posar èmfasi que continuaran aquest tipus d'accions ja que darrere dels productes de l'illa "hi ha tradició, qualitat, salut i empreses familiars". D'altra banda, cal destacar que, per assegurar la bona coordinació en el compliment dels objectius del conveni, s'ha creat una comissió de seguiment formada per dues persones designades per la Conselleria i el Consell.
Les dues parts, a més, podran acordar la pròrroga del conveni de col·laboració, una vegada conclogui la seva vigència el 31 de desembre del present any. A més, podrà quedar resolt per mutu acord.