Fitur.- Barceló veu "suficients" els recursos per a les accions de promoció turística "dintre de l'austeritat"

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 21 enero 2011 16:21

MADRID 21 Ene. (EUROPA PRESS) -

La consellera de Turisme i Treball, Joana Barceló, ha assegurat aquest divendres que el seu departament disposa "dels recursos econòmics" suficients per garantir les accions de promoció turística en 2011, dins del context general d'"austeritat" i moderació pressupostària.

Així ho ha explicat en una reunió amb els mitjans de comunicació per repassar l'activitat desenvolupada en el marc de la Fira Internacional de Turisme (Fitur).

Barceló ha remarcat que es disposen dels recursos necessaris per afrontar la promoció turística de la comunitat amb garanties.

A més, ha emfatitzat que l'Executiu autonòmic vol ser més "eficient i eficaç" en aquest aspecte per a la qual cosa considera fonamental la concertació amb el sector privat, l'èmfasi en la definició de productes i el desenvolupament de les noves tecnologies com eixos prioritaris.

En aquest sentit, Barceló ha afirmat que, en els actuals moments, cal treballar en un compromís i unitat de tots els agents associats a l'activitat turística per "tirar cap a davant" i aconseguir "la summa màxima d'esforços", amb vista a aconseguir una major racionalitat i eficiència en la promoció.

"Ser eficient i auster és possible", ha incidit la consellera per remarcar el marc de confiança que suposa els indicadors positius que ha registrat la comunitat a partir del mes del segon semestre del 2010.

També ha assenyalat que els recursos també cobreixen camps com la presència en esdeveniments firals o presentacions en premsa, entre d'altres camps. Al seu torn, ha incidit a l'interès més gran de l'Executiu en els productes específics per fer "promoció amb contingut".

D'altra banda, la consellera de Turisme ha explicat que el Govern incrementa les seves accions de promoció en nous mercats com és el cas de Rússia. En aquest marc, Barceló ha incidit que 2010 és "un punt d'inflexió d'indicadors i en polítiques".

Com a exemple de la disponibilitat de recursos suficients sota aquest criteri va al·ludir als quatre milions d'euros que es disposen per al desenvolupament de la plataforma digital en turisme.

PERSPECTIVES EN 2011

Respecte al contingut de les reunions, la consellera ha explicat que en les seves trobades amb tot el sector --aerolínies, touroperadors, navilieres i sector d'allotjament-- s'ha treballat en la cooperació per estructurar campanyes de promoció per a principis i finals de temporada alta.

Dins d'aquest camp, la consellera de Turisme ha comentat que es pretén promocionar les illes sota un producte d'escapades curtes i espera que es pugui tancar aquestes ofertes atractives en un període breu de temps.

També ha al·ludit a la revisió dels acords de col·laboració en connectivitat existents amb el sector aeri en la possibilitat que per a 2011 es pugui "agafar touroperació" a Itàlia i França per incorporar noves places a Balears.

Un altre dels camps explorats és la possibilitat d'aconseguir un conveni semblant per al transport marítim amb fi d'estructurar descomptes que donin bons resultats.

Contenido patrocinado