Foment adverteix Ryanair que ha d'aplicar el descompte del 50% a residents en tots els seus canals de venda

Actualizado: miércoles, 27 abril 2011 17:16

Constata casos en els quals no s'aplicava la bonificació en la compra telefònica de bitllets i remet la informació a l'AESA


MADRID, 27 Abr. (EUROPA PRESS) -

El Govern espanyol assenyala que s'ha tingut constància que l'aerolínia de baix cost Ryanair no aplicava el descompte de residents quan aquests adquirien vols a través del seu 'centre d'atenció telefònica' o en les seves pròpies oficines en els aeroports, davant de la qual cosa s'ha avisat a la companyia de la necessitat d'aplicar aquestes bonificacions en tots els seus canals de vendes.

D'altra banda, l'Executiu central ha enviat tota la informació sobre els casos en els quals no s'ha aplicat les bonificacions a l'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA), organització que s'encarrega de les actuacions inspectores i, arribat el cas, sancionadores en relació amb la correcta aplicació del descompte aeri als residents no peninsulars.

Així ho exposa l'Executiu central en resposta a una pregunta parlamentària formulada pel diputat del PSOE per les Balears José Manuel Bar, qui va sol·licitar informació al Ministeri de Foment sobre si tenia constància que determinades aerolínies no aplicaven el descompte del 50% als residents de la comunitat en els vols a la Península.

Sobre aquesta qüestió, Foment assenyala al diputat que en febrer d'aquest any la Direcció General d'Aviació Civil va tenir coneixement que aquesta aerolínia no aplicava el descompte de residents en les circumstàncies anteriorment descrites.

D'altra banda, l'Executiu central explica que la normativa recull que el descompte del 50% sobre la tarifa per als residents insulars han d'aplicar-se en el moment d'emissió del bitllet, "independentment dels canals de distribució utilitzades en cada cas".