El Govern implanta el policia tutor en 25 Instituts de Secundària de les Illes per facilitar la convivència escolar

Actualizado: martes, 30 junio 2009 15:53

Leciñena destaca l'excel·lent acollida d'aquesta iniciativa i assegura que "estan desbordats" de peticions d'Ajuntaments i centres escolars que volen instaurar aquesta figura


PALMA DE MALLORCA, 30 Jun. (EUROPA PRESS) -

Un total de 85 policies tutor, 60 de Mallorca i 25 a Eivissa i Formentera, han vetllat per la seguretat dels alumnes i professors en 25 Instituts d'Educació Secundària de l'arxipèlag durant el curs escolar 2008-2009, procurant la bona convivència i resolent els conflictes que es produeixen a l'entorn dels centres educatius de la comunitat autònoma.

A més, les Conselleries d'Interior i Educació ja estan treballant perquè aquesta figura estigui present també a Menorca, per al que estan formant a nous policies tutor que es preveu que puguin incorporar-se en el mes d'octubre als instituts de l'illa amb l'objectiu de prevenir problemes en els quals es trobin implicats menors d'edat, a través de funcions pedagògiques i mediadores.

Així ho van donar a conèixer avui la consellera d'Interior, Maria Ángeles Leciñena, i la consellera d'Educació, Bàrbara Galmés, en una roda de premsa per valorar el Programa de policia Tutor, en què les dues responsables van destacar els bons resultats que està representant la iniciativa, el balanç d'actuacions de la qual quedarà recollit en un estudi de conflictivitat que es presentarà passat l'estiu.

Galmés ha recordat que l'Ajuntament de Pollença ha estat pioner en la implantació d'aquesta figura, en el curs 2000-2001, que actualment funciona en 17 municipis de les Balears, o el que és el mateix, al 55 % de les localitats que tenen un Institut de Secundària.

FUNCIONS

En concret, les funcions d'aquests policies se centren a intentar reduir l'absentisme escolar, controlar el consum i venda de substàncies estupefaents a l'exterior de les instal·lacions, prevenir situacions de risc i regular el trànsit en l'hora d'entrada i sortida d'alumnes, entre d'altres.

Alhora, la consellera d'Educació ha assenyalat que els cursos de formació als quals assisteixen els agents abans de començar a fer aquestes tasques els permeten "estar capacitats per treballar amb els adolescents i conèixer el funcionament intern dels centres escolars", dos elements fonamentals que els ajuda a ser més efectius a l'hora de participar en la resolució de conflictes i resoldre situacions de risc.

EXPERIÈNCIA 'MOLT POSITIVA'

Tot i això, l'objectiu és regular aquesta figura i estendre-la al conjunt de l'arxipèlag, tal com ha assenyalat la responsable d'Interior qui ha destacat la bona acollida que està tenint aquesta iniciativa que ha estat molt ben valorada pels equips docents dels centres i també pels propis alumnes. En aquest sentit, ha apuntat que el seu departament està "desbordat" de la quantitat de peticions que els arriben des de diversos ajuntaments que encara no disposen de policia tutor.

Alhora, un dels objectius que s'han marcat les conselleres Leciñena i Galmés és la creació d'un model homogeni de treball i d'un protocol d'actuació que unifiqui i faciliti les tasques d'aquests agents. D'aquesta manera, segons han explicat, les conclusions que s'extreguin de l'informe de conflictivitat que s'està elaborant en aquest moment serviran per instaurar un model comú de policia Tutor.

Sota aquest mateix objectiu, la titular d'Interior ha avançat demà dimecres es reunirà una Comissió Tècnica per analitzar aquesta figura en la qual participaran a més dels tècnics de les [consellerias] d'Interior i Educació, responsables de la Fiscalia de Menors, tècnics de la UIB i educadors socials.