Aragó és la comunitat més 'digitalitzada', amb un 86,1% d'implantació efectiva de la TDT
PALMA DE MALLORCA/MADRID, 12 Ene. (EUROPA PRESS) -
Al 74,5% de les llars de Balears ja es veu la televisió a través de la nova televisió digital terrestre (TDT), tres punts per sota de la mitjana nacional que es troba en un 77,4%, segons l'últim informe del mes de desembre del 2009 'd'Impulsa TDT', l'associació que agrupa a les principals cadenes i Abertis.
Així, Balears es troba en la sisena posició a nivell nacional -juntament amb Castella-La Manxa- en implantació i cobertura de la TDT, per darrere de regions com Aragó, que encapçala l'indicador de penetració de la TDT en llars, amb un 86,1%; Catalunya i Madrid, que sobrepassen també la xifra del 80 % i Múrcia, amb un 79,9%, o Andalusia (75,9%).
Per darrere de la comunitat balear se situen Comunitat Valenciana (74,3%), Astúries (71,1%), Galícia (68,9%) i El País Basc (60,5%).
Respecte a l'audiència de la televisió digital, Aragó torna a situar-se en primer lloc, amb una quota de pantalla del 64,3%, Canàries en segon lloc amb un 63,7% i Catalunya en el tercer lloc amb 60,7%.
A més, en el mes de desembre, la TDT ja té més d'un 50% de quota de pantalla a Andalusia, Aragó, Balears, Canàries, Catalunya, Comunitat Valenciana, Madrid, Múrcia, la Rioja, Navarra, Castella i Lleó i Cantàbria.
MITJANA NACIONAL
Segons el citat informe 'd'Impulsa TDT', el fet que el 77,4% de les llars espanyols ja vegi la televisió a través de la TDT, respecte del 43,7% de les llars que tenien accés a aquesta tecnologia a principis de l'any 2009, significa que 77 llars de cada cent ja té la seva antena preparada per rebre senyal digital i com a mínim un equip audiovisual adaptat per tal en la seva llar tres mesos abans de 'l'apagada' del senyal analògica, que es produirà definitivament el 3 d'abril.
A més, la quota de pantalla de la TDT a nivell nacional ha arribat al desembre del 2009 el 52,8%, 2,7 punts més que el novembre de l'any passat.
Per a 'Impulsa TDT', 2009 ha estat "un any clau en aquesta evolució tecnològica", ja que va arrencar amb un percentatge de llars 'connectats' a la TDT del 43,7%, el març es va superar el 50% i a tancament d'any el creixement net total ha estat de 33,7 punts percentuals.
A més, en els últims 12 mesos --desembre del 2008 a novembre del 2009-- han estat adquirits gairebé 10 milions d'equips TDT, amb una intensificació del creixement a partir del mes de maig, davant de la imminència de la data establerta per als municipis inclosos en la Fase I. De maig a novembre es van vendre 6 milions de receptors, el 60% del venut l'últim any.
En els últims 12 mesos --de desembre del 2008 a novembre del 2009-- han estat adquirits gairebé 10 milions d'equips TDT, amb una intensificació del creixement a partir del mes de maig, davant de la imminència de la data establerta per als municipis inclosos en la Fase I del Pla Nacional de Transició a la TDT.
Les vendes d'equips sintonitzadors de TDT el novembre han estat de 784.000 unitats, el que xifra les vendes acumulades en 24,2 milions d'unitats. De maig a novembre de l'any passat es van vendre sis milions de receptors, el 60% del venut l'últim any mòbil.
D'altra banda, al voltant de 22 milions d'individus --més del 50% de la població-- van contactar diàriament amb la TDT el desembre del 2009. El consum mig diari de TDT per individu es situa en 132 minuts diaris, tot i que si es considera només a les llars que ja disposen de TDT, la mitjana ascendeix fins a 169 minuts.
Segons l'opinió 'd'Impulsa TDT', "2009 ha estat el gran any de la implantació de la nova televisió" a causa de l'arrencada dels 'apagades' analògics en algunes regions. Per a l'associació, els principals 'fites' s'han produït el març, quan es va superar la meitat de l'univers de llars amb accés a la TDT i el novembre, moment en què la penetració de la TDT ha arribat a les tres quartes parts de les llars espanyols.