PALMA DE MALLORCA, 14 de juliol (EUROPA PRESS)-
Les obres del Palau de Congressos de Palma estan complint els terminis previstos, tot i que s'està pendent de la possible aparició d'aigua a la zona destinada a autocars i camions, on les excavacions són més profundes.
Així ho va indicar avui el gerent del Palacio de Congresos de Palma, S.A., Mateu Crespí, durant la presentació d'una campanya publicitària que arrenca avui, i que té com a principal objectiu donar a conèixer als veïns de la capital balear i de tot Mallorca l'estat de les obres de l'edifici i els beneficis que reportarà aquesta emblemàtic projecte.
Les obres van començar el mes de juny passat amb la neteja del solar i el desviament provisional del trànsit que discorre per la zona. En aquest moment, s'està procedint a l'excavació del solar, una fase que es preveu que estigui acabada en la primera quinzena de setembre, avançant-se, fins i tot, al calendari marcat, va assegurar el gerent.
Sobre la possible presència d'aigua en una part del solar, Palau va remarcar que es tracta d'una possibilitat que ja es preveia des d'un principi i, en aquest sentit, va precisar que caldrà esperar que acabi la temporada turística per poder abocar l'aigua al mar.
D'aquesta manera, el novembre haurà finalitzat la llosa de cimentació i es procedirà a la fase de pilotatge. Transcorreguts entre 8 i 10 mesos, estarà conclosa l'estructura de ciment. En aquest punt, va aclarir que la plantilla de treballadors en aquesta obra serà d'aproximadament 150 persones que, segons va dir, treballaran a "ritme alt, tot i que no exagerat", a fi que "es puguin mantenir les qualitats que són pertinents en una obra d'aquestes característiques", va aclarir sobre aquesta qüestió.
PROMOCIÓ LOCAL
Una vegada que el projecte ha superat diversos problemes "urbanístics", Palau de Congressos S.A. ha començat una etapa de promoció local per difondre els avantatges d'aquest projecte entre la ciutadania. La campanya consisteix a l'edició de la revista InfoPalau, amb una tirada de 18.000 exemplars, que es repartirà entre els veïns dels zones més pròximes a les obres -les Avingudes, carrer Manacor, Via de Cintura, El Molinar i El Portixol-.
La revista, tindrà una periodicitat trianual, i es difondrà també en altres zones estratègiques de la ciutat -Passeig del Born, Plaça Major, Plaza de España i Estació Intermodal-.
A més, s'emetran espots publicitaris en les televisions locals i en els principals cines de Palma, amb el missatge que "el somni en el 2011 en possible", va precisar el gerent de l'entitat. Aquesta primera fase publicitària es completa amb aparicions en diaris locals i anuncis en 120 OPIS repartits per tota la ciutat.