La llum puja un 11,9% el gener, 2,1 punts més d'allò anunciat per Indústria, segons la OCU

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 25 enero 2011 13:43

MADRID 25 Ene. (EUROPA PRESS) -

L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) assegura que després de revisar les primeres factures de l'any, el preu de l'electricitat ha pujat relament un 11,9%, 2,1 punts més que el 9,8% anunciat pel Ministeri d'Indústria.

"La realitat és que el preu del quilowatt hora ha pujat un 11,9%, i més del 13% per als clients amb tarifa de discriminació horària", afirma l'organització de consumidors en un comunicat, en què indica que el càlcul del 9,8% del Govern es va realitzar per a famílies amb consums petits, de 3.000 quilowatts hora a l'any.

OCU recorda que, al mantenir-se el terme fix i variar sol el terme de consum, l'increment serà major com més electricitat es consumeixi per part de les famílies.

Les famílies més afectades seran les que tenen calefacció amb sistemes elèctrics, el que és molt habitual a les llars de les zones càlides o sense accés a gas natural, assenyala.

Mentrestant, els habitatges buides o segones residències amb molt baixos consums no patiran aquesta pujada, el que ha permès al Govern, segons el parer de l'organització, "maquillar el seu 'tarifatge' entre la resta de llars habitats tot l'any".

OCU està fent una campanya per demanar la congelació de les tarifes en la qual porta recollides fins avui 31.456 firmes. Els consumidors poden mostrar el seu suport a la iniciativa en la pàgina de l'associació, que és 'www.ocu.org'.

FACTURACIÓ BIMENSUAL.

D'altra banda, l'OCU prevé davant d'aquesta pujada perquè podria provocar confusió entre els consumidors, a causa de l'estimació de consums imposada pel Govern al costat de la facturació mensual.

L'OCU recorda que la normativa obliga que, en les factures emeses amb consums reals, es torni l'import facturat amb anterioritat a partir de consums estimats i facturar un altre cop tenint en compte els dies transcorreguts en cada període de facturació, si hi ha hagut canvis de tarifes.

Els consumidors difícilment poden comprovar l'exactitud de les factures emeses amb aquesta normativa, de manera que l'OCU demana que es recuperi la manera antic de facturar, és a dir, cada dos mesos.

Contenido patrocinado