PALMA DE MALLORCA 13 Abr. (EUROPA PRESS) -
El conseller de Salut i Consum, Vicenç Thomàs, ha dit avui que el Govern no ha renovat el conveni que tenia amb una clínica de salut que atenia als pacients d'Eivissa i Formentera que precisaven dels serveis de neurocirurgia i cirurgia maxil·lofacial per un augment "injustificat" del 30% que l'esmentat centre exigia per les prestació de l'atenció.
Thomàs va fer aquestes declaracions durant la seva intervenció al ple del Parlament, després que la diputada 'popular' Carme Castro li interrogués sobre com anaven a ser atesos ara aquests pacients fins que s'inaugurés el nou hospital eivissenc de Can Misses.
El conseller ha apuntat que el Govern treballa ja en "circuits de derivació" d'aquests pacients i ha assegurat que "es mantindrà la qualitat" en l'atenció als mateixos. A més, ha indicat que mantenen "les portes obertes" per negociar amb l'esmentada clínica, tot i que va reiterar que, en cap cas, estan disposats a permetre un augment del 30% "sense cap canvi en el servei ni en la qualitat" del mateix.
Castro, per part seva, ha assenyalat que els serveis de neurocirurgia i cirurgia maxil·lofacial no estan coberts actualment a Eivissa i Formentera, de manera que es va preguntar com actuarà el Govern davant de l'augment en les llistes d'espera i amb el trasllat dels pacients fins a l'hospital de referència palmesà.
La 'popular' ha destacat que el 50% dels casos de neurocirurgia són "urgents" i "vitals" i va responsabilitzar a Thomàs del minvament en la qualitat de l'atenció sanitària derivada de la retallada pressupostària aplicada en la Conselleria aquest any.
FORMACIÓ PROFESSIONALS
D'altra banda, Thomàs ha estat interrogat sobre les actuacions que porta a terme el Govern per garantir la qualitat de la formació continuada dels professionals sanitaris, al que va respondre asseverant que la Conselleria "aposta per millorar la qualitat dels serveis" balears.
Així, ha assegurat que segueix un "model d'exigència europeu" d'autoavaluació dels professionals, i alhora s'impulsen activitats de formació continua per millorar la competència dels professionals, a més de perquè és un dret dels treballadors i perquè "reforça" la qualitat els serveis sanitaris.
Alhora, la Conselleria porta a terme un control que acredita les activitats que es realitzen. En aquest sentit, ha apuntat que el 45% de les accions formatives que s'han fet eren dirigides al sector de la infermeria, el 20% al metge i el 30% restant a altres professions relacionades amb aquest àmbit.