PALMA DE MALLORCA 1 Sep. (EUROPA PRESS) -
El PP ha anunciat que donarà "un vot de confiança" a la retallada pressupostària d'entre un 4 i un 7% del pròxim any si s'aplica en les àrees en les quals calgui, i si, per exemple, suposa un aprimament en l'estructura de l'administració, malgrat que, segons ha destacat, es tracta d'una mesura "improvisada i que arriba tarda".
El Grup Parlamentari Popular, que ha dit que esperarà a tenir més informació per valorar la iniciativa, ha assenyalat en un comunicat que "desconfien" d'on se'n van a aplicar aquestes retallades perquè, tot i que el conseller d'Economia i Hisenda, Carles Manera, ha dit aquest dimecres que no afectaria a Educació, Sanitat o Serveis Socials, és una "promesa antiga que ja van incomplir" en els comptes públics d'aquest any, on hi ha hagut retallades en Sanitat (100 milions) i Educació (40 milions).
Segons els populars no rebaixar el pressupost d'aquestes àrees és "el mínim" al que l'executiu balear cal comprometre després d'haver practicat retallades en exercicis anteriors.
La formació ha destacat que és "una altra mesura tardana" d'un Executiu que ja "es va negar a reconèixer la crisi fins a l'últim moment".
En aquest sentit, el PP ha recordat que els dos primers pressupostos d'aquesta legislatura han estat comptes per a una època de bonança, en les que "es va incrementar notablement l'endeutament" de la comunitat, "en lloc d'adaptar-se a la situació real". Aquests fets, segons el partit, han provocat que ara s'hagin de fer "retallades improvisats a corre-cuita".
Cap recordar que el conseller va revelar aquest dimecres que seran uns pressupostos "restrictius, seguint la tònica del 2010", i alhora va aclarir que les restriccions que haurà d'aplicar la comunitat als comptes el pròxim any vénen donades per organismes supranacionals com el Banc Central Europeu, entitat que limita el dèficit de tots els països de la Unió Europea amb la finalitat de facilitar el seu accés al mercat internacional del crèdit.