El tercer operador turístic britànic falla i deixa en terra a 85.000 passatgers

Actualizado: viernes, 12 septiembre 2008 17:04

El col·lapse de XL Leisure podria afectar a a prop de 285.000 viatgers, segons les autoritats britàniques d'Aviació Civil

LONDRES, 12 Set.. (EUROPA PRESS) -

El tercer operador turístic del Regne Unit, XL Leisure, ha anunciat avui la seva fallida financera i la suspensió de tots els seus vols, el que podria deixar el terra a a prop de 85.000 persones, segons els càlculs de les autoritats d'Aviació Civil Britàniques (CAA).

La companyia ha anunciat avui en un comunicat el seu col·lapse, que atribueix a "la volatilitat dels preus del petroli i la recessió econòmica" ja que la direcció de l'empresa no ha pogut obtenir més finançament.

"Els administradors no poden seguir portant el negoci, de manera que totes els vols operats per les companyies han estat immediatament cancel·lats i els avions portats a terra", explica l'empresa, que considera "poc probable" que pugui reprendre les seves operacions.

XL Leisure inclou una gran nombre de touroperadors molt populars, com 'Kosmar Holidays', especialitzat en viatges a les Illes Gregues i 'Travel City Direct', dedicat a paquets de vacances a Florida (EUA) i el Carib.

La fallida de XL cancel·la també les operacions de l'aerolínia XL Airways, que opera vols regulars i xàrter als Estats Units des de 12 aeroports britànics. Altres de les marques operades per XL Leisure són 'Freedom Flights', 'Aspiri Holidays' i 'Medlife Hotels'.

La CAA va assenyalar que està treballant amb la indústria turística per protegir els interessos dels clients de XL Leisure després del seu col·lapse.

UNS 285.000 AFECTATS.

La CAA xifra en a prop de 285.000 persones les afectades pel col·lapse, ja que existeixen a prop de 50.000 afectats entre els clients dels touroperadors del grup, 10.000 afectats externs amb XL Airways, i 25.000 afectats més entre clients d'altres grups Turístics que compartien programació amb els vols de XL Flights. A més, 200.000 clients havien realitzat reserves amb touroperadors de XL.

El director del departament de protecció del consumidor de la CAA, Richard Jackson, que està supervisant aquestes tasques de suport als viatgers, va assegurar que s'està fent tot el possible.

"Es tracta d'una empresa enorme, i estem treballant de manera estreta amb la indústria turística per protegir i repatriar als clients dels touroperadors afectats per la fallida", va subratllar, en declaracions a la premsa local.

Concretament, es procedirà al pagament dels hotels i altres serveis necessaris per als clients a l'espera que s'organitzin les repatriacions.

"Els vols que portaran als viatgers de tornada a la seva llar diferiran del seu calendari original, però el nostre objectiu és minimitzar els disturbis als viatgers tant com ens sigui possible. Les demanem als clients que tinguin paciència mentre s'organitzen aquests assumptes", va assenyalar Jackson en declaracions al diari 'Financial Times'.

El col·lapse del grup XL Leisure serà una de les fallides més greus del sector turístic britànic donat la mida de les seves operacions.

Els viatgers que hagin reservats les seves vacances a través de XL Leisure obtenen cobertura a partir del sistema de llicències operat per la CAA, que cobreix el cost de la repatriació dels turistes que es quedin en terra.

Tot i això, nombrosos viatgers que van reservar els seus vols directament amb l'aerolínia de XL quedaran sense cobertura, i hauran d'organitzar-se pel seu compte el viatge de retorn de les seves vacances.

XL Leisure és l'última víctima de la crisi del sector turístic. La companyia s'ha vist obligada a declarar-se en fallida pels creixents costos del combustible, les turbulències en els mercats financers i el creixent debilitat de l'economia estatunidenca i europea, segons explica la premsa local.