MADRID 27 Jul. (EUROPA PRESS) -
L'Institut de Turisme d'Espanya (Turespaña) ha subscrit des de l'any 2007 fins a l'actual convenis de col·laboració amb Ibatur per a la promoció turística a les illes, en els quals ha aportat al voltant de 10,75 milions d'euros.
Així ho detalla l'Executiu central en resposta a la pregunta parlamentària formulada pel senador del PP per Balears Joan Fageda, qui va sol·licitar informació sobre el pressupost amb les comunitats autònomes.
En el cas balear, Turespaña va desplegar el 2007 un total de tres milions per a una campanya d'imatge internacional i 500.000 euros per a la promoció del producte turístic de la comunitat, dins d'un acord tancat amb Ibatur.
Per la seva banda, el 2008 es va tornar a subscriure un conveni sobre actuacions similars. Aquest any, Turespaña va aportar 3,5 milions per a la campanya internacional de Balears i dos milions d'euros per a accions promocionals de producte.
En el present any, es va rubricar un conveni amb Ibatur per a una campanya de publicitat conjunta de 650.000 euros, al costat d'altres acords específics per cada illa.
Sobre aquesta qüestió, 500.000 euros es van dedicar a les accions promocionals acordades amb Ibatur i la Fundació Mallorca Turisme, mentre que en un altre conveni amb el Consell de Menorca la inversió ha estat de 300.000 euros.
En el cas de l'acord amb Ibatur i la Fundació de Turisme d'Eivissa la quantitat ha arribat als 300.000 euros per part de Turespaña, una aportació idèntica a l'acordada en el cas de Formentera.