MADRID 4 Nov. (EUROPA PRESS) -
El Ministeri de Cultura i el Govern balear han subscrit un conveni de col·laboració per fomentar la producció, distribució i promoció de la indústria cinematogràfica i audiovisual elaborada en llengua cooficial diferent al castellà, segons recull una resolució publicada aquest dijous en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).
L'acord estableix que el Ministeri de Cultura emprendrà una despesa per a l'esmentada subvenció que puja a 12.000 euros en aquest exercici habilitant un període per justificar les actuacions fins al 31 de març de 2011.
També es necessita que la dotació a rebre no serà superior al 50% del total de les ajudes que les empreses audiovisuals residents en l'esmentada comunitat hagin rebut de l'Institut de la Cinematografia i de les Arts Audiovisuals a l'exercici passat.
Amb això, es vol atendre al foment i protecció de l'ús de les llengües cooficials diferents a la castellana en la cinematografia i l'audiovisual, promovent la pluralitat cultural i la igualtat d'oportunitats de les llengües pròpies de cada territori en matèria d'expressió i difusió audiovisual.